ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون رییس جمهوری:

دولت در کنار شهروندان بم خواهد بود

شهروندان:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت کماکان در کنار مردم بم خواهد بود و از هیچ کوششی برای رفع مشکلات آنان دریغ نمی ورزد.

محمدعلی نجفیمحمدعلی نجفی در ˈدهمین یادمان ۳۲ هزار جانباخته زلزله پنجم دی ماه ۸۲ بمˈ در محل بهشت زهرا(س) این شهر افزود: من حامل پیام تسلیت رییس جمهوری هستم و دکتر روحانی به من نیابت داد که امروز به شما تسلیت بگویم.

وی ادامه داد: ۱۰ سال پیش بواسطه وقوع حادثه غمبار زلزله تعداد زیادی از عزیزان شما و ملت را از دست دادیم که بر اثر این حادثه نه تنها یک شهرستان بلکه یک ملت عزادار شدند.

معاون رییس جمهوری گفت: بخاطر این که بم از سابقه تاریخی و فرهنگی برخوردار بود این حادثه افکار همه مردم جهان را درگیر کرد و به شما بازماندگان حادثه که ۱۰ سال را با اندوه گذراندید تسلیت می گویم.

وی افزود: در کنار عرض تسلیت به شما مردم بم برای عزم راسختان که یکبار دیگر ویرانه ها را به خانه تبدیل کردید تبریک می گویم.

نجفی بم را از نظر بناهای های تاریخی در جهان قابل افتخار ذکر و بیان کرد: من به شما برای این همه صبر که شهر بم را دوباره به عنوان شهری آباد احیا کردید تبریک می گویم و این که بم به دارالصابرین معروف شده در خور شان شما است.

وی گفت: برای خودم فرض می دانم آنچه در این سفر به عنوان مشکلات به من منعکس شد در نخستین نشست هیات دولت ارائه کنم تا این مشکلات یکی پس از دیگری در کوتاه مدت و بلندمدت رفع شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: شما مردم بم ظرفیتهای خود را یکی پس از دیگری به خوبی می شناسید و بم از ظرفیت ملی و بین المللی برخوردار است.

وی گفت: آنچه بر عهده ما قرار دارد تلاش می کنیم تا رونق اقتصادی و مسائل مربوط به اشتغال را حل کنیم.

نجفی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از افراد کارآفرین و مشارکت بخش خصوصی آنچه در شان مردم بم است تحقق یابد و امید است خداوند در قبال صبری که در برابر این مصیبت نشان دادید اجر جزیل به شما دهد.