ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آیت الله نوری همدانی:

مسوولان، مشکل کاهش جمعیت را جدی بگیرند

شهروندان:
آیت الله ˈحسین نوری همدانیˈ از مراجع تقلید در باره کاهش جمعیت کشور هشدار داد و از مسوولان خواست برای ترمیم این آسیب، اهتمام جدی تری داشته باشند.

آیت الله نوری همدانیبه گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار با مسوول شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، کاهش جمعیت جوان کشور و مشکلات پیش روی آن را مشکلی اساسی دانست و گفت: تقلیل جمعیت، یک درد به شمار می رود و برای درمان آن باید در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی وارد عمل شویم و با تمام قوا نسبت به احیای آن تلاش کنیم.

وی افزود: فعالیت رسانه ها برای ترویج و تبلیغ افزایش جمعیت، به همراه فراهم ساختن شرایط ایده آل در راستای رسیدن به این مقصود، مهمترین گام هایی است که باید به صورت جدی برداشته شود.

آیت الله نوری همدانی گفت: طراحی ازدواج آسان می تواند نخستین گام در راه افزایش جمعیت باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان در طول سال های اخیر، سعی کرده اند تا نقشه خود را مبنی بر کاهش جمعیت در کشورهای مسلمان دنبال کنند تا خود در جبهه برتر قرار گیرند.

وی گفت: وقتی مشکل ازدواج جوانان حل شود و آنها در سن مناسب، تشکیل خانواده دهند، بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری نیز تا حد زیادی سامان خواهد یافت.

نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در برخی مناطق کشور، شاهد فقر فرهنگی هستیم، به همین دلیل پس از فتنه ۸۸ به شهرها و روستاهای زیادی سفر کردم تا با مردم بطور مستقیم گفت وگو کنم.

وی بیان داشت: کاهش جمعیت از موارد فقر فرهنگی است که برخی با آن دست به گریبانند و در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی وسیع و صحیح هستیم تا مردم با برکات ازدواج و ازدیاد نسل آشنا شوند و به این کار اقدام کنند.