ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
ایوبی:

سینمای انقلاب برخاسته از دل شهروندان است

شهروندان:
رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای انقلاب برخاسته از دل مردم بوده و مدیریت سینما از این حوزه فیلمسازی حمایت خواهد کرد.

حجت‌الله ایوبیبه گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه، این رویداد سینمایی جشنواره ای بی ریا و مردمی است، افزود: سینمایی موفق است که زبان مردم باشد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند سینما زبانی برای گفت و گوست و خوشا به حال ملتی که با این زبان شیوا با جهان سخن می گوید.

وی افزود: سینمای انقلابی، دینی و دفاع مقدس سخن اصلی سینمای ایران است و سینمای دینی سخن اصلی مردم ایران را بیان می کند.

وی با بیان اینکه، مردمی شدن به سینما کمک می کند، توضیح داد: در چهار دهه اخیر مردم ایران به جهان خسته از مدرنیته و مادیات نگاه دیگری را ارائه کردند و امیدوارم جشنواره عمار وسیله ای برای تقویت سینمای دینی و انقلابی باشد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به دیدار خود با دست اندرکاران جشنواره فیلم عمار گفت: یکی از خدمت های بزرگ این جشنواره این است که سینما را به دل جامعه و شهرهای مختلف برده و موجب آشتی مردم با هنر هفتم و ترویج فرهنگ فیلم دیدن شده است.

ایوبی گفت: سینمای انقلاب برخواسته از دل مردم است و مدیریت سینما حتما از این نوع سینما حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم جشنواره فیلم عمار فرصتی برای گفت و گو باشد، زیرا جامعه ایرانی اسلامی به گفت و گو نیازمند است و جامعه فرهنگی باید سخنگوی اصلی مردم در دنیا باشد.

رئیس سازمان سینمایی با یادآوری اینکه، سینمای ایران بسیار پر افتخار است، گفت: امیدوارم پیام صلح و دوستی مردم ایران از طریق سینما و جشنواره فیلم عمار به جهان برسد.

علاوه بر رئیس سازمان سینمایی، محمد احسانی معاون آثار سمعی بصری سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم عمار و سینماگرانی مانند سعید سیدزاده، انسیه شاه حسینی، ناصر هاشم زاده، محمدرضا عباسیان و شفیع آقا محمدیان حضور داشتند.

در ادامه مراسم نیز جوایز برگزیدگان بخش فیلمنامه این جشنواره به نفرات برتر ارائه شد.

جایزه اول این بخش به سید محمد ابراهیم حجتی برای طرح تموک و حسن لفافیان و سیده فاطمه موسوی برای طرح سینمایی ابوموسی دل بندر رسید.

جایزه دوم بخش فیلمنامه نیز به اسماعیل رحیم زاده برای طرح سینمایی شب منامه، حسین اسماعیلی برای طرح سینمایی آسمان نقطه سیاه ندارد و بیژن بیات برای طرح سپیده دم تعلق گرفت.

برچسب‌ها : ,