ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

آلودگی هوای اصفهان هرسال ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

شهروندان:
استاندار اصفهان گفت: آلودگی هوای شهر اصفهان هرسال نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش می یابد.

اصفهانبه گزارش ایرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در همایش هوای پاک در اصفهان افزود: شرایط فعلی آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور نتیجه غفلت های گذشته است و تا زمانی که این معضل از راه علمی برطرف نشود مشکلات روز به روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا ۱۱ برابر آلودگی آب و ۱۶ برابر آلودگی های غذایی برای انسان ضرر دارد، اظهارکرد: پنج درصد سرطان ها، دو درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و ریوی و یک درصد مرگ و میر براثر عفونت های تنفسی جهان مربوط به آلودگی هوا است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: آلودگی هوا، سکته مغزی در افراد را دو برابر و خطر ارتکاب خودکشی را ۵۰ درصد افزایش داده است.

زرگرپور با بیان اینکه ˈآلودگی هوا موجب ناباروری در زنان و مردان می شودˈ تصریح کرد: ناباروری در سال های اخیر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۶۲ روز وارونگی دما، ۵۶ روز طوفان شنی، ۶۶ روز هوای ناسالم و ۱۰ روز بسیار ناسالم در استان اصفهان اتفاق افتاد و این استان به مدت ۵۴ روز اصفهان با پدیده ریزگردها روبرو شد.

استاندار اصفهان با اشاره به تدوین برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان گفت: این برنامه براساس مطالعات انجام شده از سوی دانشگاه اصفهان، سازمان حفاظت محیط زیست و نیز مدیریت بحران استان تدوین شده است.

زرگرپور عنوان کرد: با اجرای این برنامه می توانیم تا دو سال آتی ۶۶ روز از روزهای ناسالم شهر اصفهان را کاهش دهیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بیشترین اقدامات کنترلی و پیشگیرانه در این برنامه در بخش حمل و نقل است گفت: در راستای اجرای صحیح این برنامه با صنایع آلاینده به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ˈبه صنایع آلاینده یک بازه زمانی فرصت می دهیم ˈ، هشدار داد: درصورت کاهش نیافتن آلایندگی این صنایع، آنها را تعطیل می کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد موفقیت این طرح مربوط به حمایت مردم خواهد بود خاطرنشان کرد: مدیریت استان اجرای این طرح را با جدیدت پیگیری می کند.

وی گفت: برای کاهش آلودگی هوا، مدیریت استان نیازمند کمک این سازمان های مردم نهاد است.

زرگرپور در عین حال اظهار کرد: برای مقابله با آلودگی هوا باید از انجام رفتارها و تصمیم های احساسی جلوگیری کرد و راه حل های منطقی اندیشید.