ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
انجمن حمایت از مصرف کنندگان:

مسئولان و شهروندان برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند

شهروندان:
انجمن حمایت از مصرف کنندگان نسبت به آلودگی هوای تهران هشدار داد و از مسئولان و مردم خواست تا برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند.

آلودگی هوابه گزارش ایرنا، انجمن حمایت از مصرف کنندگان در اطلاعیه خود که روز چهارشنبه رونوشت آن برای ایرنا نیز ارسال شده، آورده است: بر اساس نظر مسئولان آثار مخرب آلودگی هوا نه تنها سبب مرگ و میر شهروندان تهرانی شده است، بلکه متاسفانه در حال حاضر تهران از نظر کودکان سرطانی جزء شهرهای اول دنیا محسوب می شود و این در حالی است که با گذشت بیش از ۳۰۰ روز از سال جاری، شهر تهران تنها سه روز هوای پاک داشته است.

انجمن حمایت از مصرف کنندگان در ادامه تصریح کرد: اگر چه بخش قابل توجهی از آلودگی هوا ناشی از بی کیفیت بودن خودروهای فرسوده و جدید، سوخت غیراستاندارد اعم از بنزین و گازوئیل، صنایع آلاینده شامل کارخانه های مختلف و نیروگاههای تولید برق و غیره بوده است، اما نباید از سهم تاثیر دستگاه های حرارتی خانگی از جمله شومینه، شوفاژ و سایر وسایل گرم کننده در آلودگی هوا غافل شد.

این انجمن سپس خواستار برخورد مسئولانه مردم و ایفای نقش خود در حال این معضل شد و اضافه کرد: انتظار است مردم با رعایت دمای منزل در فصل زمستان (در روز ۲۱ درجه سانتیگراد و در شب ۱۸ درجه سانتیگراد) و پوشش مناسب درون منزل به کاهش آلودگی هوا و در نتیجه پرداخت هزینه کمتر گاز به اقتصاد خانواده کمک کند.

انجمن حمایت از مصرف کنندگان تقاضا دارد تا مردم با کاهش تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده کمتر از سوخت های نامناسب و استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی، تنظیم فنی خودروهای شخصی، جلوگیری از کارکردن درجا خودرو در هنگام آغاز حرکت روزانه و غیره که کاهش آلودگی هوا را در پی دارد، ضمن مشارکت مسئولانه در حل معضلات اجتماعی به حق زیستی همشهریان خود احترام بگذارند.

این انجمن در پایان از تمام مسئولان و دست اندرکاران کاهش آلودگی هوا خواست تا نسبت به مرگ سالانه ۲۷۰۰ نفر از شهروندان تهرانی پاسخگو باشند.