ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
سیدحسن خمینی:

انقلاب اسلامی یک اثر جاودان هنری در رسیدن کثرت به وحدت است

شهروندان:
تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را یک اثر جاودان هنری از امام راحل دانست که از کثرتها به وحدت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینیبه گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسیدحسن خمینیˈ چهارشنبه شب در آیین اختتامیهˈ دومین جشنواره شعر اشراقˈ با تبیین تفاوت علم و هنر گفت: بزرگان و اندیشمندان همواره بین هنر و علم تفاوت قائل شده اند و علم را عبارت از تفریق وحدتها و هنر را حاصل تجمیع کثرتها می دانند.

وی ادامه داد: علم وقتی بوجود می آید که بتوانیم به اجزای پدید آورنده اشیا دست پیدا کنیم و هنر مادامی هنر است که اجزای پدید آورنده اثر هنری خود را در روح اثر گم شده ببینند.

یادگار امام خمینی(ره)، شعر را معجزه کلمات دانست و اظهار کرد: کلمات و تک بیت ها در قالب بیت و مثنوی است که معنا پیدا می کند و شعر معجزه کلمات است.

وی گفت: ما با شکستن وحدت به اثر هنری نمی رسیم بلکه تاثیر هنر، نتیجه وحدت و کثرت است.

وی افزود: این مهم یکی از عوامل تاثیرگذار بر هنر است، زیرا کثرتها با هم معنادار می شوند و یک هدف واحد در آنها به وجود می آید.

وی ادامه داد: شعر وقتی معنا پیدا می کند که واژه ها از معنای خود فراتر روند و الفاظ نقش مضاعف بیابند و تاثیر خارق العاده ایجاد کنند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی در ادامه واکاوی و تحلیل فلسفی هنر، انقلاب اسلامی را حرکتی هنرمندانه عنوان کرد و گفت: براستی که امام هنرمندی بزرگ است که کثرتهای پراکنده جامعه را به وحدت تبدیل کرد.

وی گفت: انقلاب یک تابلوی هنری و اثری موسیقایی است که با گشودن چشم دل، می توان آنرا دید و شنید.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر اشراق با حضور اساتید، طلاب و شعرا چهارشنبه شب در مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.