ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
آیت الله شبستری

شهدای انقلاب اسلامی در وجود امام خمینی (ره) ذوب شده بودند

شهروندان:
نماینده ولی در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شهدای انقلاب اسلامی در وجود امام خمینی (ره) ذوب و مجذوب منویات ایشان بودند.

آیت الله محسن مجتهدشبستریبه گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهدشبستری در آیین یادواره شهدای شهرستان آذرشهر افزود: رزمندگان اسلام و شهدای این مرز بوم با اعتقاد و ایمان راسخ به هدف خود از دشمن مقابل هیچ گونه خوف و هراسی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس فرزندان غیور میهن اسلامی در جنگ و ستیز با دشمنان دین، قرآن و عزت و سربلندی کشور همانند آهن گداخته استقامت می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: شهدای انقلاب با تاسی از سرور و سالار شهیدان عالم امام حسین (ع) خون پاک خود را برای اعتلای ارزش های انسانی و اسلامی و اجرای احکام الهی تقدیم و تا ابد در سر سفره معنوی و بیکران خدای متعال متنعم هستند.

امام جمعه تبریز با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب بویژه شهدای شهرستان آذرشهر و همچنین گرامی داشت یاد شهید دوران خفقان حکومت ستم شاهی آیت الله شیخ حسین غفاری و نماد زهد و تقوای الهی شهید محراب آیت الله شهید مدنی ابراز کرد: شهید غفاری به خاطر مقاومت در راه مرام و آرمان های امام راحل در زیرشکنجه های طاقت فرسای ماموران ساواک شاه به شهادت رسید.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: شهید مدنی و شهید غفاری از ابتدای نهضت امام خمینی برای پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری آرمان های آن تلاش کرده و هرگز در برابر زندان، تبعید ، شکنجه و آزار و اذیت های حکومت طاغوتی وابسته به استکبار جهانی ساکت نمی نشستند.

وی افزود: امام خمینی (ره) از سال ۱۳۴۱ و قبل از آن با صلابت و قدرت و شجاعت در برابر کارهای غیر دینی و غیر انسانی رژیم ستم شاهی و استکبار جهانی و کشورهای غربی که منابع و منافع غنی کشورمان را چپاول و تاراج می کردند ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به سوی ساحل نجات رهبری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: راه امام و انقلاب اسلامی صراط مستقیم است و دشمنی کشورهای غربی و استکبار جهانی با این انقلاب بر پایه کوتاه شدن دست غارتگری آنان از منابغ و ذخایر عظیم کشور و رسیدن به استقلال و آزادی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل با کمال شجاعت و روشنگری انقلاب اسلامی را رهبری می کنند.

آیت الله مجتهدشبستری تاکید کرد: ملت ایران بایستی هوشیار باشند که بیشتر جهت گیری های فعلی دشمن در راستای تهاجم فرهنگی و کم رنگ نشان دادن دین و اعتقادات و مبنای ارزش های انسان در جامعه به خصوص در نسل جوان و نوجوان است.

وی گفت: مسوولان فرهنگی، مبلغان دینی و خانواده ها به این موضوع مهم بیش از پیش توجه کرده و چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی و دستاورهای عظیم آن را در ایام دهه فجر بازگو و بیان کنند.

آیت الله مجتهدشبستری با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توکل به خدا و اتحاد و وحدت ملت در مقابل توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان و تبعیت از منویات رهبری معظم را رمز و راز رشد و تعالی همه جانبه انقلاب اسلامی و دستیابی به اهداف بلند آن دانست.

در مراسم یادواره شهدای آذرشهر اقشار مختلف، مسوولان محلی و فرماندار، ائمه جمعه آذرشهر، ممقان و گوگان و خانواده های شهدای و بسیجیان و رزمندگان نیز حضور داشتند.

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۰۰ نفر از مردم شهرستان آذرشهر به شهادت رسیدند.