ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

حفاظت از محیط زیست حمایت قانون‌گذاران را طلب می‌کند

شهروندان:
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفتن ضاربان دو تن از محیط بانان استان گلستان خبر داد و گفت: محیط زیست خواستار یاری قانون گذاران برای اجرای اقدامات تامینی و حمایتی از محیط بانان است.

شکاردو محیط بان استان گلستان عصر جمعه گذشته مورد حمله هشت شکارچی غیرمجاز قرار گرفتند و در این حمله وحشیانه بر اثر ضربات چاقو و تبر مهاجمان به شدت مجروح شده اند.

احمد علی کیخا روز شنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا در مورد اقدامات انجام شده از سوی سازمان محیط زیست پس از این واقعه، توضیح داد: ۵ نفر از افراد شرور عصر روز جمعه با دو تن از محیط بانان استان گلستان برخورد کردند که دو تن از این افراد دارای سابقه شرارت هستند که به محیط بانان حمله می کنند و از محل متواری می شوند.

وی افزود: این دو محیط بان بعد از منتقل شدن به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفتند و بنا به گزارش پزشکان معالج، وضعیت آنان رضایت بخش است.

کیخا گفت: این ضاربان شناسایی شده اند و پلیس در حال جستجوی آنهاست.

وی با ابراز تاسف از وضعیت پیش آمده هشدار داد: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست که برای حفظ محیط زیست مجروح و شهید بدهیم، باید قوانین به حدی بازدارنده باشد که متخلفان جرات نزدیک شدن به محیط بانان را نداشته باشند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن درخواست حمایت از مسوولان قانون گذار و قضایی کشور ، برای اتخاذ قوانین شدیدتر درجهت حفظ جان محیط بانان کشور درعین حال گفت: البته این اقدامات نیاز به بستر سازی اجتماعی نیز دارد. فرهنگ سازی و بازبینی قوانین باید با اتکا به هشیاری مردمی صورت گیرد.

وی تاکید کرد به عبارت دیگر ضرورت دارد برای توفیق بیشتر دراین زمینه ، تمامی اقدامات، در قالب یک پروسه و اقدامات به هم پیوسته اجرا شود.

دیروز جمعه حدود ساعت ۱۷٫۳۰ دو تن از محیط بانان استان گلستان به نام های ˈ مهدی مجنی پورˈ و ˈ محمد تمسکنیˈ هنگام گشت زنی در منطقه جنگلی ˈ نوهورˈ حوالی روستای ˈ آهنگرمحلهˈ متوجه صدای شلیک گلوله شده و به جست و جو در منطقه پرداختند.

محیط بانان پس از جست و جو دو فرد مسلح را در حال شکار مشاهده کردند و زمانی که برای برخورد قانونی با شکارچیان غیر مجاز وارد عمل شدند، با هجوم شکارچیان مواجه می شوند و آنها با چاقو، تبر و چوب به محیط بانان حمله کرده و پس از زخمی کردن مامورین از محل متواری می شوند.

پس از این حادثه محیط بانان مجروح توسط عوامل اورژانس به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل و مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

محیط بان مهدی مجنی پور بر اثر برخورد تبر به پیشانی و چاقو به بازوی راست، به شدت آسیب دیده که پس از انجام عمل جراحی، اکنون به بخش منتقل شده است.

تمسکنی نیز از ناحیه صورت، بازو، هر دو کتف و کمر مورد اصابت چاقو قرار گرفته است و چاقویی که از ناحیه پشت وارد بدن وی شده، باعث پارگی در ناحیه ریه شده است که اکنون شرایطش در حالت ثابت قرار دارد.

دهم بهمن امسال نیز در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تالاب گمیشان، شکارچیان غیرمجاز در درگیری با محیط بانان، دست رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن و سر راننده قایق موتوری یگان حفاظت شیلات را شکستند که ضاربان با حمایت دستگاه قضایی و توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.