ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

گام بزرگ سینما برای آشتی با مخاطبان

شهروندان:
بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: سینمای ایران گام بزرگی برای آشتی با مخاطبان برداشته است.

مسعود رایگانمسعود رایگان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جشنواره فیلم فجر و آثار حاضر در آن نشان داد که سینمای ایران علاوه بر تغییر روش و نگرش هنرمندان در تولید آثار سینمایی فاخر، با فضایی جدید در شکل مدیریت و اجرا رو به رو شده است.

وی افزود: مساله اصلی آن است که هنر هفتم ایران بعد از سال ها رکود، گام بزرگی برای آشتی مخاطبان این هنر با مردم برداشته است و برای حصول نتیجه مطلوب باید اندکی صبوری پیشه کرد.

رایگان ادامه داد: جشنواره سی و دوم فیلم فجر بعد از سال ها بار دیگر تنفس در فضای جدید و مدیریت نویی را آغاز کرده است، هرچند نمی توان این رخداد را آیینه تمام نما از ایجاد تغییرات در بدنه مدیریت و نگرش به فعالان سینمایی در دولت جدید دانست چرا که بخش مهمی از آثار این جشنواره در دولت قبلی مجوز ساخت و تولید گرفته اند و نمی توانند بازتاب دهنده نگرش دولت جدید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای جدید باشد.

رایگان یکی از مهمترین اقدامات شایسته و لازم برای تعالی سینمای ایران را تلاش برای بازگرداندن هنرمندانی دانست که طی هشت سال گذشته به دلیل شرایط نادرست فرهنگی از ایران به دیگر کشورها مهاجرت کرده اند.

وی گفت: هنوز با وجود بازگشتن اتحاد میان اعضای خانواده سینما شاهد حضور تمامی افراد این خانواده در کنار هم و زیر یک سقف واحد نیستیم و امیدوارم مسوولان برای بازگرداندن هنرمندان ایرانی به کشورشان نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی بابیان آنکه در جشنواره سی و دوم آثار متنوع با دیدگاه های گوناگونی وجود داشته است، افزود: به عنوان بازیگر در فیلم های این رخداد حضور نداشتم اما از حضور هنرمندانی چون رخشان بنی اعتماد، کیومرث پوراحمد ، ابراهیم حاتمی کیا و دیگر فعالان عرصه سینما در جشنواره راضی هستم؛ هر چند معتقدم برای قضاوت درباره جشنواره سی و دوم باید تا پایان آن صبر کرد.

بازیگر فیلم های جرم و بوسیدن روی ماه گفت: سینماگران و مسوولان گام اول را برای بازگردادندن مخاطبان گریزپا به سالن های سینمایی برداشته اند و امیدوارم در ادامه مسیر هم مردم و مخاطبان که سینمای کشور با حضور و حمایت آنها امکان دوام و قوام پیدا می کند به هنرمندان شان اعتماد بیشتری کنند و با حضور و حمایت از فیلم های آنها بار دیگر سینمای ایران را به روزهای خوب آن بازگردانند.

جشنواره سی ودوم فیلم فجر تا پایان دهه فجر در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها : ,