ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

سازمان تامین اجتماعی در درمان بیماران سرطانی مشارکت می‌کند

شهروندان:
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: این سازمان در درمان بیماران سرطانی استان مرکزی مشارکت می کند.

سید تقی نوربخش«سید تقی نوربخش» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: استان مرکزی و شهر اراک یکی از مراکزی است که آمار بیماران سرطانی آن بالا است و تقویت زیرساخت های درمانی آن به عنوان یک راهبرد از طریق سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این سازمان در برخی استان ها تجربه درمان بیماران سرطانی را دارد و ارزیابی برای ایجاد مرکز درمان بیماران سرطانی به عنوان قطب درمان در استان مرکزی و غرب کشور نیز دنبال می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: هدف سازمان از مشارکت در درمان سرطانی بالا بردن امنیت خاطر این بیماران و کاهش آسیب های ناشی از آن است.

نوربخش اظهار کرد: ۳۴ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است که از این تعداد هشت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی،چهار میلیون نفر بیمه مشاغل آزاد و اختیاری و بقیه افراد سایر بیمه شده ها هستند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی خدمات گسترده ای در حوزه مستمری بگیران با خدمات درمانی و ۱۴ ماموریت کوتاه مدت بیمه ای در دست انجام دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: نگاه دولت یازدهم به رفاه اجتماعی نگاه سلامت نگر است و برای اولین بار این مقوله به عنوان اولویت بزرگ مطرح شده است.

نوربخش ادامه داد: با کمک سازمان های بیمه گر و راهبردی، دولت توانسته فرانشیز بیماری های سرطانی را افزایش دهد و داروهای بیماران خاص را نیز رایگان کند.