ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کاهش هزینه‌های درمانی از دغدغه‌های دولت یازدهم است

شهروندان:
معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کاهش هزینه های درمانی از مطالبات و دغدغه های دولت یازدهم محسوب می شود.

 رضا ملک زادهبه گزارش ایرنا، ˈ رضا ملک زاده ˈ در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: مسوولیت در این دانشگاه بسیار سنگین است و هر شخصی که در راس مدیریت دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد علاوه برکارهای مدیریتی دانشگاه و پرداختن به بحث درمان و بهداشت باید به توسعه دانش و تربیت دانشجو نیز توجه داشته باشد.

ملک زاده اظهار کرد: طی سال های گذشته نظام اسلامی بخش عمده توان و نیروی خود را صرف ایجاد زیر ساخت ها و تربیت نیروهای انسانی مناسب و متخصص کرد.

معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از این پس باید برای رشد دانش و فناوری بخش های مختلف کشور به ویژه در عرصه پزشکی به بهره گیری از نوآوری و خلاقیت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت از نظر علمی و تولید دانش، یکی از رسالت ها و اولویت های وزارت بهداشت و درمان محسوب می شود.

ملک زاده ، بودجه اختصاص یافته وزارت به بخش پژوهش را اندک و محدود برشمرد و بر لزوم سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد.

معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به برکت رشد و توسعه نظام جمهوری اسلامی امروز تعداد فارغ التحصیلان مقطع دکتری در سطح کشور در حال رشد و گسترش است، گفت: تمام این متخصصان به یقین نمی توانند در بخش دانشگاه مشغول به کار شوند.

وی بر لزوم ورود این متخصصان و فارغ التحصیلان دکتری به عرصه تولید تاکید کرد و لازمه رشد همه جانبه بخش علمی کشور را بهره گیری از دانش این افراد برای تولید فناوری خواند.

ملک زاده با بیان اینکه بر اساس قوانین تصویب شده سالانه باید سه درصد از تولید ناخالص ملی به بخش پژوهش اختصاص یابد از تخصیص نیم درصدی این درآمد در سال ۹۲ خبر داد.

به گفته معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمتر از پنج درصد بودجه سالانه این وزارتخانه به موضوع پژوهش اختصاص می یابد.

در این مراسم از خدمات ˈ رحیم سروری ˈ تقدیر و ˈ علیرضا بیگلری ˈ بعنوان قائم مقام وزیر و رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان منصوب شد.