ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
فتحی‌پور:

امیدواریم دولت در ۶ ماه دوم سال اثرات تورمی مرحله دوم هدفمندی را کنترل کند

شهروندان:
ارسلان فتحی‌پور گفت: با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قانونی قیمت حامل‌های سوخت و انرژی قطعا شاهد تورم در سطح کشور خواهیم بود و این تورم در شش ماه ابتدایی نمود بیشتری دارد اما امیدواریم دولت در شش ماه دوم این اثرات تورمی را کنترل کند.

ارسلان فتحی‌پوررییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا خاطر نشان کرد: در قانون بودجه ۹۳ کل کشور به دولت اجازه داده شد طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها با شیب ملایم و کنترل شده قیمت حامل‌های سوخت و انرژی افزایش یابد و براساس قانون باید در نهایت قیمت‌های این اقلام افزایشی سه برابری داشته باشد که خواه و یا ناخواه اثرات تورمی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی نرخ تورم در کشور ۳۴ درصد گزارش شد و مرکز آمار نیز این رقم را حدود ۳۲ درصد اعلام کرده است که به طور نسبی با توجه به مدت زمان استقرار دولت یازدهم عملکرد موفقی به نظر می‌رسد. همچنین مهار و کنترل قیمت ارز و ثبات در بازار طلا و سکه یکی دیگر از موفقیت‌های دولت یازدهم بوده است که این امیدواری را به وجود می‌آورد که آثار تورمی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قابل کنترل باشد.

نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون دولت چاره‌ای جز افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای تامین یارانه نقدی،‌ توجه به بخش سلامت و همچنین حمایت از بیمه‌های درمانی و صنایع تولیدی ندارد و در صورت تحقق این اهداف تورم چند درصدی پیش بینی شده مشکل در کشور ایجاد نخواهد کرد ضمن آنکه حفاظت از منابع انرژی و فسیلی‌، ایجاد فرهنگ برای ممانعت از اسراف و تغییر الگوی مصرف و همچنین ممانعت از قاچاق سوخت در پرتو افزایش ارزش حامل‌های انرژی امکان‌پذیر است.

فتحی‌پور در پایان با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روزهای بعد از تعطیلات عید گفت: این افزایش به دلیل افزایش دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بازار ایجاد شده که به نظر نمی‌رسد از جانب دولت مدیریت شده باشد و شرایط بازار این افزایش قیمت را پدید آورده است و باید منتظر بود تا برنامه دولت برای قیمت خودرو و افزایش خدمات و کیفیت اعلام و اجرا شود.