ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
پیگیری پرداخت مستمری در دولت یازدهم

مهر، دانش‌آموزان شین‌آباد چگونه سپری می‌شود؟

شهروندان:
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: ۱۲ دانش‌آموز شین آباد تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند و برای ماه مهر نیز این جراحی‌ها ادامه خواهد داشت، مطالبات این دانش‌آموزان را در دولت یازدهم پیگیری خواهیم کرد.

شین‌آبادبه گزارش تسنیم، ۱۵ آذر سال ۹۱، آتش‌سوزی بخاری کلاس درس دبستان روستای «شین‌آباد» از توابع پیرانشهر استان آذربایجان غربی منجر به مصدومیت ۲۸ دانش‌آموز شد که متاسفانه دو دانش آموز بر اثر شدت جراحات سوختگی جان باختند و ۱۲ دانش‌آموز نیز که درصد سوختگی آنها بالاتر از بقیه بود به جراحی ترمیمی و زیبایی نیاز داشتند.

دانش‌آموزان برای درمان سوختگی به بیمارستان‌های امام خمینی ارومیه، اصفهان و تبریز منتقل شدند و وزارت آموزش و پرورش متعهد شد که درمان زیبایی آنها را نیز انجام دهد.

در همان ایام بیمه ایران متعهد که ۵۰ میلیون تومان غرامت به این دانش‌آموزان پرداخت کند و از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز قول استخدام این دانش‌آموزان را داد اما در آستانه سال تحصیلی جدید ۱۲ دانش‌آموز شین آبادی که درصد سوختگی آنها بالاتر از بقیه بود چه وضعیتی دارند؟

رسول خضری در رابطه با وضعیت دانش‌آموزان شین آباد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ۱۲ نفر از دانش‌آموزان که به لحاظ شدت سوختگی وضعیتشان وخیم تر از بقیه بود تحت عمل جراحی دست و صورت قرار گرفتند البته شدت سوختگی برخی از این دانش‌آموزان به قدری زیاد است که به ۵۰ تا ۷۰ عمل جراحی نیاز دارند.

وی عنوان کرد: این ۱۲ دانش‌آموز در ماه مهر توسط دکتر هرمز کلانتر جراح پلاستیک مجددا تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند.

خضری افزود: دیه ۶۰ میلیونی عمر به حساب دانش‌آموزان سوخته پیرانشهر واریز شد اما ۵۰ میلیونی که بیمه ایران مصوب کرده بود تا به حساب آنها واریز کند محقق نشد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خانواده دانش‌آموزانی که برای انجام عمل جراحی به تهران آمده‌اند در باشگاه فرهنگیان ساکن می‌شوند و تلاش ما این است که در دولت یازدهم مطالبات این دانش‌آموزان را پیگیری کنیم و برای ۱۲ دانش‌آموزی که سوختگی آنها شدید است، مستمری دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از کلاس‌های درس در مناطق روستایی پیرانشهر و شین آباد با بخاری نفتی گرم می‌شوند، گفت: گرمایش مدارس باید از طریق سیستم حرارت مرکزی باشد چرا باید هر لحظه بخاری نفتی جان دانش‌آموزان را تهدید کند.

به گزارش تسنیم، علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش چندی پیش از پیگیری درمان دانش‌آموزان حادثه دیده شین آباد خبر داد، حال باید منتظر نشست و دید که آیا مستمری دانش‌آموزان شین آبادی در دولت یازدهم پرداخت خواهد شد.