ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

قدم نخست محکم برداشته شد

شهروندان:
فیلم‌نامه‌نویس سینمای کشورمان و از داوران مسابقه «آتش جان» گفت: برگزاری این جایزه، گام نخست در پیگیری و رسیدن به برخی خواسته‌های شهروندی‌ بود که خوشبختانه محکم برداشته شد.

شادمهر راستین

عکس: شهروندان / مرتضی قدیمیفر

شادمهر راستین در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» بیان کرد: فعالیت‌های اجتماعی وظیفه هر شهروندی است و حضور نهادهای مختلف در چنین مراسم‌هایی، انسجام شهروندی را نشان می‌دهد. با توجه به وسیع بودن وظایف دولت، این نهادهای مردمی هستند که باید در زمینه‌های اجتماعی وارد شوند و با ایجاد دغدغه، شرایط را برای حضور تمامی قشرها فراهم کنند.

وی با اشاره به حضور برخی از هنرمندان در این مراسم گفت: هنرمندان، چهرهای شاخص مورد اعتماد مردم هستند و تاثیرگذاری فروانی به‌خصوص در فعالیت‌های اجتماعی دارند. از این رو، حضور هنرمندان در چنین مراسم‌هایی می‌تواند پلی میان مردم و مسوولان برگزاری این مراسم باشد و حضور آن‌ها می‌تواند مهر تاییدی بر این گونه فعالیت‌ها بزند.

این فیلم‌نامه‌نویس با اشاره به شروع این حرکت زیبا بیان کرد: این حرکت تا امروز روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است و اگر با برگزاری این فعالیت‌ها بتوانیم این فرهنگ‌سازی را انجام دهیم که حداقل نرده‌های پنچره‌های مدارس به دیوار جوش داده نشود و تنها به قاب متحرک متصل شوند، همین هم کار بزرگی است، چراکه می‌تواند جلوی فاجعه‌های بزرگی مانند مدرسه شین‌آباد را بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون ما در نقطه میانی این حرکت پسندیده هستیم، چراکه حرکت‌های اجتماعی یک روز اوج می‌گیرند و روزی هم سقوط می‌کنند. در واقع، این ما هستیم که آینده چنین فعالیت‌هایی را مشخص می‌کنیم.

راستین در پایان با اشاره به نقش دولت در ادامه برنامه‌های اجتماعی گفت: بدون شک دولت نقش غیرقابل انکاری در این فعالیت‌ها دارد، چراکه با حمایت‌های خود می‌تواند ادامه چنین برنامه‌هایی را تضمین کند.

مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» ۳۰ فروردین ماه همزمان با شب میلاد باسعات دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه سلام الله علیها، در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد.

طرح برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و وب‌سایت شهروندان ارایه شد تا ایمنی از مدارس در برابر آتش، هرچه بیشتر دغدغه‌ همگان شود.