ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
علی اصغر فانی:

لازم باشد در بیمارستان به دانش‌آموزان شین‌آبادی درس می‌دهیم

شهروندان:
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت تحصیل دانش آموزان مصدوم شین آبادی گفت: اگر لازم باشد معلمان در بیمارستان حضور و به تدریس آنان می پردازند ولی امیدواریم که هرچه زودتر دانش آموزان شین آبادی در بین همکلاسی های خود حضور یابند.

 دانش‌آموزان شین‌آبادیبه گزارش مهر، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم نواختن زنگ شکوفه ها در مدرسه دخترانه شاهد فاطمه الزهرا در شهرستان اسلامشهر، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند روز پیش یکی از مشاورین من به همراه مسئول تعاون آموزش و پرورش و امور رفاهی در بیمارستان ساسان حضور یافتند و از بچه های شین آبادی عیادت کردند و پس از آن هر یک روز در میان نماینده ما به بیمارستان مراجعه و هزینه ها را پرداخت می کند همه تلاش ما این است که هرچه زودتر بچه ها آماده شوند تا در کلاس درس و در بین همشاگردیهای خود حضور داشته باشند و ما همه هزینه ها را پرداخت می کنیم.

وی، تعداد دانش آموزان کلاس اولی را در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: امسال ۲۰ هزار نفر دانش آموز کلاس اولی بیشتر از سال قبل داریم و امروز روز مهمی برای شکوفه ها است چون باید از محیط کاملا آزادی که در خانه داشتند کمی فاصله گرفته و در محیطی قرار بگیرند که به مرور به یک انظباط رفتاری برسند.

حضور در کلاس اول با خاطره ای خوش

وی از معلمان و کارکنان مدارس خواست با انعطاف بیشتری با دانش آموزان و اولیا برخورد کنند و خاطرنشان کرد: معلمان می توانند حتی اگر اولیا احساس کردند که در کنار فرزندان کلاس اولی خود در کلاس درس حضور یابند این اجازه را به آنها بدهند تا ما به تدریج بتوانیم پیوند بین مدرسه و خانه را برقرار کنیم و دانش آموز خاطره خوشی از روز اول مدرسه داشته باشد.

این مسئول، خواستار تعمیق فعالیت های تربیتی در مدارس شد و گفت: خارج کردن فعالیت های تربیتی از شعار به عمل و از ظاهر به باطن کار جدی ما در سال جاری است و امروز آموزش و پرورش در دولت امید و تدبیر و اعتدال کار خود را شروع کرده است و ایجاد امید در فرزندان ایران اسلامی می تواند نقش موثری در تربیت آینده سازان ایران اسلامی داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از حضور رئیس جمهور در یکی از مدارس کشور برای نواختن زنگ شروع سال تحصیلی خبر داد و افزود: ریاست جمهوری پس از نواختن زنگ مدرسه، عازم سفر به نیویورک خواهند شد.

مدارس پنج شنبه ها تعطیل است

وی در خصوص تعداد کل دانش آموزان سراسر کشور گفت: ۱۲ میلیون دانش آموز در ۱۰۵ هزار مدرسه و زیر نظر یک میلیون و ۳۰ هزار نفر از معلمان و کارکنان مدرسه، سال تحصیلی جدید را شروع خواهند کرد و طبق روال سال قبل پنج شنبه ها تعطیل است.

فانی، با ذکر خاطره ای از دوران تحصیل ابتدایی خود خواستار تنوع فعالیتهای فوق برنامه و ایجاد محیطی شاد در مدارس شد و گفت: کلاس اول خودم یادم است خانم معلمی داشتیم که در کنار درس دادن، به بازی کودکان خیلی اهمیت می داد و شور و شوق در ما ایجاد می کرد.

تعداد پسران کلاس اولی در اسلامشهر بیشتر از دختران است

رییس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در حاشیه این مراسم در خصوص تعداد کلاس اولی های شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: از مجموع ۸۰۰ هزار دانش آموز در شهرستان‌های استان تهران، ۷۷ هزار نونهال و نوشکوفه امروز سال تحصیلی خود را در شهرستان‌های استان تهران شروع می‌کنند و در اسلامشهر ۴۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی داریم و هفت هزار و ۴۰۰ دانش آموز کلاس اولی داریم که امروز جشن شکوفه ها را برگزار کردیم.

محمود قنبرزاده تعداد و پسران را در مقطع ابتدایی بیشتر دانست و گفت: تقریبا برعکس برخی از مقاطع در مقطع ابتدایی تعداد پسران بیشتر از دختران است.

وی، اولویت سال جاری آموزش و پرورش اسلامشهر را گام برداشتن در راستای سند تحول بنیادی برشمرد و عنوان کرد: هوشمندسازی مدارس، مسائل قرآنی و بحث پژوهش از دیگر اولویت های آموزش و پرورش است و با توجه به ظرفیت بالایی که دانش آموزان اسلامشهری دارند و تعداد بالای نخبه های دانش آموزی و کسب رتبه اول در بین مناطق ۲۰ گانه مسولیت همکاران ما سنگین تر است.