ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
وزیر کار تاکید کرد

صدای کارآفرینان باید بیشتر شنیده شود

شهروندان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدای کارآفرینان در کشور باید بیش از پیش شنیده شود، گفت: دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را در چهار سال آینده به کار می‌گیرد تا یک نهضت فرهنگی را برای جنب و جوش جامعه و رشد و تعالی کشور به وجود آورد.

کارآفرینانبه گزارش ایسنا، علی ربیعی با بیان اینکه دولت تمهیدات بسیاری را برای حمایت و تسهیل گری در بخش کارآفرینی به کار گرفته، اظهار کرد: در راستای برنامه پنجم توسعه، ۱۳ ماده برای گسترش کارآفرینی پیش بینی شده که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برحذف موانع کارآفرینی تلاش می‌کنیم تا اقدامات خوبی را به منظور بهبود فضای کسب و کار و کار ‌آفرینی در کشور به نتیجه برسانیم.

وی که در مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر کشوری سخن می‌گفت، از ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت که راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای کارآفرینان را در دولت دنبال می‌کند تا بستری برای فعالیت کارآفرینان در عرصه بین المللی باشد.

ربیعی از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه همه جانبه و رشد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور نام برد و با بیان اینکه گام نخست کارآفرینی خلاقیت است، تقدیر از کارآفرینان ملی را ارزشگذاری برای حرکت کارآفرینی دانست.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سودآوری تنها هدف کارآفرینی نیست و حرکتها در این مسیر باید به گونه ای باشد که جامعه از رشد و پیشرفت محروم نماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی سامانه و بانک اطلاعات کارآفرینی، برنامه‌ریزی برای ترویج کارآفرینی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کارآفرینی را از اولویتهای وزارتخانه متبوع خود در ۱۰۰ روز نخست کاری برشمرد.

ربیعی با اشاره به عزم و اهتمام دولت در رفع موانع پیشرفت و توسعه کشور تصریح کرد: دولت در حرکت‌های کارآفرینی به جای مداخله گری نقش هدایتگری را برعهده گرفته تا از جریان کارآفرینی در کشور حمایت کند.

ربیعی در پایان از طراحی نظام کارآفرینی و نظارت بر توسعه مراکز کارآفرینی خبر داد و تاکید کرد که صدای کارآفرینان در کشور باید بیش از پیش شنیده شود.

در هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر کشور، از مجموع ۲۷ هزار و ۶۱۰ نفر کارآفرین ثبت نام شده، ۷۳ درصد مرد و ۲۷ درصد از بانوان مشارکت داشتند.

تعداد کل اشتغال ایجاد شده توسط کارآفرینان بیش از ۴۸ هزار نفر بوده که این رقم نسبت به جشنواره سال قبل از رشد ۱۱ درصدی برخوردار بوده است.

فرهنگ سازی و معرفی الگوهای موفق کارآفرینی،‌ بسترسازی برای حضور فعال کارآفرینان در فرایند توسعه کارآفرینی کشور،‌ الگوسازی کارآفرینی برتر به عنوان نیروی انسانی مبتکر، کمک به افزایش روحیه خود باوری در جوانان و دانش آموختگان،‌ شناسایی فرصت‌ها و تشویق کارآفرینان، واگذاری بخشی از وظایف دولت در زمینه ایجاد اشتغال به کار آفرینان و تقویت سرمایه‌های انسانی به عنوان زیربنای رشد و توسعه اقتصادی کشور از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور و هنرمندانی چون استاد علی نصیریان‌، داوود رشیدی، داریوش اسدزاده، پرویز پرستویی، همایون ارشادی،‌ محمود پاک نیت، علی دهکردی و افسانه بایگان برگزار و از ۱۴ کارآفرین برتر کشوری تقدیر شد.