ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اشتغال و کارآفرینی هدف دانشگاه علمی و کاربردی است

شهروندان:
مدیرکل فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: هدف و جهت گیری دانشگاه های علمی و کاربری ، سوق دادن دانشجویان به سوی اشتغال و کار آفرینی است.

کارآفرینبه گزارش ایرنا، محمدحسین موسی زاده در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی استان زنجان، از تحصیل ۷۰۰ هزار دانشجو در یکهزار مرکز علمی و کاربردی کشور خبرداد و با اشاره به ضرورت شناسایی، برنامه ریزی و تعریف مشاغل جدید یادآوری کرد: یکهزار مرکز کارآفرینی و یکهزار و ۵۰۰ انجمن علمی در این واحدها به صورت تخصصی فعالیت دارند.

موسی زاده تعداد مشاغل تعریف شده در سطح جهان را ۱۲ هزار شغل اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۷۰ درصد مشاغل موجود در کشور دولتی است.

مدیر کل فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: تزریق خلاقیت و نوآوری و هدایت دانشجویان به سمت کسب و کارهای مناسب از اهداف اساسی این واحدهای دانشگاهی است.

وی یادآوری کرد: مراکز کار آفرینی دانشگاههای جامع علمی و کاربردی کشور نقش مهمی در ارائه آموزرش های لازم به متقاضیان و گروههای هدف تحت پوشش خود دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان نیز در این آیین گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تعامل با بخش تولید، خدمات و بازار از رسالت های این واحد دانشگاهی است.

محمد فتحی، ایجاد زمینه موثر برای اشتغالزایی و کار آفرینی در کشور با تاکید بر حرکت های جهادی، پیوند بین صنعت و دانشگاه و آشکار سازی نیازهای واقعی دانش آموختگان برای کسب شغل مورد نیاز را از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کار آفرینی در این استان اعلام کرد.

برچسب‌ها : , ,