ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاندار تهران:

مسکن مهر مشکل جدی کشور و استان تهران شده است

شهروندان:
استاندار تهران گفت: مسکن مهر مشکل جدی کشور و استان تهران شده است که باید در این باره تصمیم جدی اتخاذ شود.

سید حسین هاشمیبه گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی در دیدار با فرمانداران استان تهران گفت: باید برای توسعه اقتصادی که سیاست اصلی دولت است، تلاش کنیم و به نوعی به وظیفه‌ای که بر گردن ماست، جامعه عمل بپوشانیم. در جلسه‌ای که با حضور فرمانداران در دو روز برگزار شد، رییس‌جمهوری سیاست‌های دولت را به روشنی بیان کرد و مهندس جهانگیری نیز مباحث عملیاتی را مطرح و تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه باید پتانسیل هر منطقه به صورت جدی برای سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار گیرد، افزود: صندوق منابع توسعه ملی با محدودیت مواجه است ولی باید نسبت به دریافت‌ها اقدام‌ کرد. معاون اول رییس‌جمهور نیز در رابطه با منابع توسعه عنوان کرده است که برای پرداخت در این حوزه مشکلی نداریم ولی بخش خصوصی باید مشارکت داشته باشد.

استاندار تهران افزود: این انتظار وجود دارد که استاندار و فرماندار نقش تسهیل‌گر در مقابل سرمایه‌گذاران داشته باشند، تا سرمایه‌گذاران سرگردان نشوند همچنین ستادی برای تسهیل سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شود.

هاشمی در رابطه با وضعیت یارانه‌ها با اشاره به اینکه فردی در اروپا هم یارانه دریافت می‌کند، افزود: موضوع هدفمندی یارانه‌ها باید عادلانه شود و فرمانداران باید در این راستا با شناسایی دهک‌های پایین، کمک کنند تا در آینده یارانه‌ها به شکل واقعی هدفمند شود.

وی با بیان اینکه مسکن مهر به یک مشکل جدی تبدیل شده است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با جهانگیری برگزار شد، مطرح شده است که فرمانداران راهکارهایی را برای حل این مشکلات مطرح کنند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در مبارزه با مواد مخدر باید فعال‌تر عمل شود، افزود: سوله‌هایی در استان شناسایی شده است که باید بررسی شود تا مشخص شود نقش در تولید مواد مخدر دارد یا خیر؟

هاشمی با بیان اینکه باید از فعالیت‌ احزاب و تشکیلات سیاسی قانونی حمایت شود، گفت: در جلسه‌ای که وزیر کشور با فرمانداران داشته است، به این افراد توصیه شده است که در شهرستان‌ها دقت بیشتری در فعالیت احزاب قانونی و حمایت از آنان شود ولی حتما توجه داشته باشند که این احزاب قانونی باشند و بازتاب منفی نداشته باشند. همچنین در رابطه با محیط زیست نیاز به اقدامات مثبتی دیده می‌شود، چرا که در سلامت مردم تاثیر دارد.

وی در رابطه با مصرف گاز در استان عنوان کرد: مصرف گاز باید کاهش پیدا کند چرا که با افت فشار، کل تهران دچار مشکل می‌شود و در صورتی که برای کارخانجات امکان استفاده از سوخت دوم وجود دارد، حتما این کار را انجام دهند. همین‌طور کاهش مصرف آب نیز اهمیت زیادی دارد. اگر ۲۰ درصد از مصرف آب صرفه‌جویی شود، به مشکل کمبود آب برنخواهیم خورد.

به گزارش ایسنا، استاندار تهران در حاشیه این نشست در رابطه با آلودگی هوا، گفت: در هر منطقه از تهران میزان آلودگی اعلام می‌شود و اگر آلودگی هوا به شرایط اضطرار برسد، کمیته اضطرار بر اساس آلودگی هوای آن منطقه تشکیل می‌شود. همچنین باید با کارخانه‌هایی که آلاینده‌های غیرمجاز را وارد هوای تهران می‌کنند، برخورد شود و سازمان محیط زیست باید زمانی که این آلودگی‌ها بیش از حد مجاز می‌رسد، اقداماتی را برای تذکر و تعطیلی این کارخانه‌ها انجام دهد.

وی در رابطه با کمپ‌های غیرقانونی ترک اعتیاد، عنوان کرد: کمپ شفق هم‌اکنون تعطیل شده است و نسبت به بازسازی و نوسازی آن اقدام کرده‌ایم. همچنین فاز‌های سه و چهار مراکز بعدی را نیز احداث کردیم و امیدواریم مشکلی برای نگهداری افراد آسیب‌ دیده در تهران و سایر استان‌ها نداشته باشیم. در این موضوع وزیر کشور به صورت جدی پیگیری می‌کند تا در آینده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

استاندار تهران درباره تصرف غیرقانونی ۱۲۰۰ هکتار از اراضی خجیر، اظهار کرد: هر جا که اقدام زمین‌خواری و تصرف زمین شود، وارد عمل می‌شویم و با آن فرد برخورد می‌کنیم که در این خصوص نیز جلسه مشترکی با دستگاه‌های ذیربط برگزار شد و نسبت به رفع تصرف این اراضی ملی اقدام شده است.

هاشمی در رابطه با توصیه‌هایی که در جلسه وزیر کشور به فرمانداران شد،‌ عنوان کرد: به فرمانداران توصیه شده است از سرمایه‌های مردم استفاده کنند و به همه مردم و جناح‌ها نگاه یکسان داشته باشند و از تمام نیروها در دو جناح استفاده کنند. همچنین کاهش مصرف گاز نیز یکی از توصیه‌هایی بود که در جلسه با فرمانداران مطرح شد. چرا که این موضوع اهمیت بسیاری دارد و با قطع گاز و راه‌اندازی مجدد آن، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

برچسب‌ها : ,