ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

ضرورت اجرای قوانین در حوزه زنان

شهروندان:
عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و عدم اجرای قوانین در حوزه زنان فشار بسیاری را به آنها تحمیل می‌کند.

شهلا میرگلوبیاتبه گزارش ایسنا، شهلا میرگلوبیات، نماینده ساوه و زرندیه اظهار داشت: اولین اولویت فراکسیون زنان این است که قوانین و مصوباتی که برای امنیت زنان و کودکان و مسئولیت‌های زنان تصویب شده است، اجرایی شود.

وی مسئولیت مهم این فراکسیون را نظارت و پیگیری این امور دانست و گفت: باید فراکسیون تلاش کند تا مواد قانونی در ارتباط با زنان مصوب شود و مسائلی که به صورت قانونی حق این قشر از جامعه است را دریافت کنند.

میرگلوبیات تصریح کرد: زنان جامعه ما علاوه بر فعالیت در خارج از منزل در داخل منزل نیز وظایف سنگینی را به عهده دارند و هرقدر همسران آنها در انجام امور کمک کنند همچنان وظایف اصلی بر دوش زنان است. به نوعی بنیان خانواده بر پایه وجود زن استوار است و این امر فشار و بار فزاینده‌ای را بر دوش زنان ما تحمیل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است شرایطی فراهم شود که فعالیت زنان در جامعه شباهتی به استثمار آنها نداشته باشند، افزود: اکثر زنان شاغل که علاوه بر تأهل، فرزند نیز دارند فشار زیادی را تحمل می‌کنند. قطعا با همه‌پرسی از زنان شاغل متاهل متوجه خواهیم شد که فشار زیادی بر آنها وارد می‌شود، برای انجام امور منزل و همچنین مسائل کاری استرس زیادی را تحمل می‌کنند و این نشان می‌دهد که به نوعی به آنها ظلم می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: تاکنون در حوزه بهبود امور زنان تنها به سر دادن شعار بسنده شده است. مرخصی زایمان زنان که به سختی در مجلس مصوب شد به بهانه اینکه این مرخصی باعث دور شدن زنان از اجتماع می‌شود، اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه زنان از این مرخصی استقبال می‌کنند و حتی خواهان مرخصی بیشتری هستند تا فرصت بیشتری را در کنار فرزندان خود باشند، گفت: لازم است که دید جامعه نسبت به زنان تغییر کند. ما زنان را به میدان عمل و اجتماع وارد کرده‌ایم ولی برای آنها برنامه درستی در نظر نگرفته‌ایم.

میرگلوبیات اضافه کرد: همه این مسئله باعث شده است که نتوانند وظایف خانوادگی خود را به خوبی انجام دهند و فرزندان آنها متأسفانه دچار مشکلات روحی و تربیتی می‌شوند و خودشان نیز فشار بسیاری تحمل می‌کنند و درست در زمانی که کارایی زنان به حداکثر خود می‌رسد، به دلیل تحمل فشارها و استرس‌های فراوان، کمترین کارایی را پیدا می کنند.

عضو فراکسیون زنان مجلس خواستار کمک و حمایت دولت از زنان در جامعه شد و گفت: برنامه‌ریزی برای زنان و اجرای آن در جامعه بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نخواهد بود. هرقدر در مجلس در این راستا تلاش شود بدون کمک دولت کاری پیش نخواهد رفت.