ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس دیوان عالی کشور:

قیام امام خمینی(ره) در بستر اعتدال و دوری از افراط بود

شهروندان:
رییس دیوان عالی کشور گفت: قیام و روش بنیانگذار جمهوری اسلامی در بستر اعتدال و دوری از افراط بود و به همین جهت نظام اسلام ناب محمدی(ص) با شاخص های ارزشی و با تفکر مردمسالاری دینی در جامعه گسترش پیدا کرد.

آیت الله احمد محسنی گرکانیبه گزارش ایرنا از روابط عمومی و تشریفات دیوان عالی کشور، «آیت الله احمد محسنی گرکانی» روز سه شنبه در جلسه هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور، با تبریک و گرامیداشت دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی ایران افزود: قیام پیامبر(ص) برای خدا بود و قیام برای خدا پایه و اساس همه کارهاست و بخاطر همین است که قیام برای الله شکست ناپذیر است.

وی گفت: قیام تمام پیامبران امامان و صالحان برای خدا بود، حضرت پیامبر اسلام با آنکه ۱۳ سال در مکه با افراد لجوج و بت پرست مبارزه کردند، ادامه مبارزه را در هجرت و مهاجرت خود قرار دادند و با حفظ شعائر اسلام، به محض ورود به مدینه، نماز جمعه را برپا کردند و حرکت خدایی خود را به نمایش گذاشتند و با دست خالی بر قلوب مردم حکومت کردند و اسلام را جاری و اقامه نمودند.

رییس دیوان عالی کشور با تاکید بر سرمشق قراردادن هجرت پیامبر اسلام ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز با آن همه مخالفان سرسخت با تبعید و هجرت از کشوری به کشور دیگر، علیه نظام ستمشاهی قیام کردند.

وی تصریح کرد، ریشه تمام اصلاحات فرد و اجتماع به کارانداختن اندیشه هاست و مادامیکه فکر ملتی در خواب باشد، مورد هجوم دزدان و سارقان دین و آزادی و فرهنگ و استقلال قرارمی گیرد. اما هنگامیکه افکار اجتماعی بیدار و آزاد باشد از هجمه فرهنگی و اجتماعی دشمن مصونیت پیدا می کند و به زندگی آزادانه و سرافرازانه خود در پرتو عدالت ادامه می دهد.

آیت الله محسنی گرکانی ادامه داد: ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، آزادی و استقلال ایرانیان با قیام تاریخی و ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی رقم خورد و نظام فاسد به نظام دینی و مردمی تبدیل شد و ارزشهای الهی در جامعه رواج پیدا کرد و افکار بلند امام راحل(ره) ملت ایران را از تاریکی و انزوا خارج کرد و قیام و روش بنیانگذار جمهوری اسلامی در بستر اعتدال و دوری از افراط بود و به همین جهت نظام اسلام ناب محمدی(ص) با شاخص های ارزشی و با تفکر مردمسالاری دینی در جامعه گسترش پیدا کرد.

رییس هیات عمومی دیوان عالی کشور تاکید کرد: حضرت امام(ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ که از هواپیما پیاده شدند نه تانکی داشتند و نه مسلسلی فقط خودش بود و عبایش، امام(ره) با دست خالی و با حمایت اراده و دلهای مردم توانست بر حکومت ستمشاهی پیروز شود و هدف آن حضرت کودتا نبود و تنها هدف ایشان الله بود که تا آخر پای آن ایستادند.

رییس دیوان عالی کشور ادامه داد: امروزه ولایت فقیه یک نماد نیرومند و امنیت برای استمرار حکومت اسلام است که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای سی وپنجمین سالگرد نظام دینی را با اقتدار پایدار و ماندگار و با نشاط جشن می گیریم.

وی گفت: مسوولان عالی قضایی و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور با تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و پیروی از مقام معظم رهبری، دهه فجر انقلاب اسلامی را به ملت بزرگوار تبریک گفته و از خداوند متعال مسالت حکومت جمهوری اسلامی ایران را به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)متصل گرداند.

هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور به ریاست حضرت آیت الله احمد محسنی گرکانی رییس دیوان عالی کشور و با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور تشکیل شد.