ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
امین زاده:

منشور حقوق شهروندی تا پایان اسفند ابلاغ می‌شود

شهروندان:
معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان این که منشور حقوق شهروندی تا پایان اسفند ماه امسال ابلاغ می شود، گفت: رییس جمهوری درباره این که این منشور به شکل لایحه به مجلس تقدیم شود تا به عنوان بخشنامه اجرایی شود، تصمیم می گیرد.

الهام‌ امین‌زادهبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، الهام امین زاده با یادآوری رویکرد و برنامه دولت برای تدوین و اجرای منشور حقوق شهروندی، اظهارداشت: این منشور با استفاده از نظر علما، دانشمندان، نمایندگان مجلس و مجلس خبرگان رهبری، مردم، گروه های مختلف اقلیت دینی بررسی و تدوین شد و پنجم آذرماه برای دریافت نظرات کارشناسان و مردم در سایت ریاست جمهوری قرار گرفت.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: از زمان انتشار منشور حقوق شهروندی تاکنون حدود هزار رایانامه (ایمیل) و ۲۰۰ مقاله از سوی مردم و کارشناسان دریافت شده است و اکنون منشور در حال اصلاحات مورد نظر مردم است.

امین زاده با اعلام این که منشور حقوق شهروندی تا پایان اسفند ماه نهایی و ابلاغ می شود، خاطرنشان کرد: بعد از اعمال اصلاحات و نظرات، منشور در اختیار رییس جمهوری قرار می گیرد تا تصمیم گیری شود که آیا این منشور در قالب یک لایحه برای تصویب به مجلس ارایه یا این که در قالب بخشنامه هیات وزیران تدوین و اجرایی شود.

معاون حقوقی رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره روند بررسی پرونده باغ قلهک و رویکرد دولت یازدهم نسبت به این پرونده، تصریح کرد: این موضوعات و پرونده ها به معاونت حقوقی رییس جمهور مربوط نیست و این معاونت به پرونده باغ قلهک ورود نمی کند چون مسوول این پرونده قوه قضاییه است.