ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عیسی کلانتری:

دریاچه ارومیه را نجات ندهیم،‌ پنج میلیون شهروند مهاجرت می‌کنند

شهروندان:
دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با اظهار امیدواری نسبت به ارائه نسخه نجات دریاچه ارومیه تا سه ماه دیگر به دولت جهت اجرا، هشدار داد در صورت عدم نجات دریاچه ارومیه احتمال مهاجرت پنج میلیون نفر از منطقه وجود دارد.

عیسی کلانتریبه گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین که همزمان با ۱۱ استان کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار شد، افزود: زیاده خواهی‌ها، باعث خشک شدن دریاچه ارومیه شد؛ پس نباید آن را به گردن طبیعت یا اقلیم انداخت، مشکل از خودمان است و ما مجبوریم به هر قیمتی دریاچه را نجات دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: باید از هر ظرفیتی که معقول به نظر می‌رسد، برای نجات دریاچه استفاده کنیم. رییس‌جمهور به مردم آذربایجان قول داده بود که اولین مصوبه دولت مربوط به احیای دریاچه ارومیه باشد؛ وی همچنین گفته بود که برای من هزینه مهم نیست؛ فقط نجات دریاچه مهم است.

کلانتری همچنین خاطرنشان کرد: باید همه برای برون رفت از این بحران بسیج شویم و اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم چراکه اگر دریاچه خشک شود باید پنج میلیون نفر از این منطقه مهاجرت کنند و به جای دیگری بروند که بسیار مشکل ساز خواهد بود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: در دانشگاه های کشور پتانسیل های بالایی و جود دارد و متاسفانه ما از این پتانسیل ها غافل بودیم اکنون کمک گرفتن از دانشگاه های کشور برای احیای دریاچه بسیار موثر است و در همین باب دانشگاه صنعتی شریف محور احیای دریاچه ارومیه است و همه برای یک نظر جامع و اجرایی تلاش می کنیم.