ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

برای نجات دریاچه ارومیه باید از توان علمی و فنی داخلی سود برد

شهروندان:
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نجات دریاچه ارومیه باید از توان علمی و فنی صاحب نظران و متخصصان داخلی سود برد.

دریاچه ارومیهمحمد اسماعیل سعیدی در جمع خبرنگاران، از برخی اظهارات مسوولان کشور برای گرفتن کمک از کشورهای خارجی برای احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه توان داخلی را نباید در زمینه نجات این دریاچه نادیده گرفت، اظهار کرد: ما منکر بهره گیری از توان خارجی نیستیم اما باید جستجو کرده و ببینیم کجای دنیا چنین مطالعه ای صورت گرفته تا از مطالعه تطبیقی در این زمینه بهره ببریم، نه اینکه یک شرکت ساختمانی را که هیچ تجربه ای در احیای دریاچه ندارد به ایران بیاوریم.

سعیدی اضافه کرد: مهندسان و محققان ایرانی بسیاری از کارهای عمرانی، صنعتی و اقتصادی را بدون تجربه و برای اولین بار انجام داده اند و قرار نیست چون درمورد احیای دریاچه تجربه ای نداریم، ایده و تفکرات کارشناسان داخلی را کنار بگذاریم.

وی با تاکید بر توانمندی های داخلی در احیای دریاچه ارومیه، گفت: اینکه توان داخلی را نادیده بگیریم جفا در حق ظرفیت های علمی و عملی داخلی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: برای نجات دریاچه ارومیه باید مسوولان مربوطه فراخوان دهند تا کسانی که در این زمینه دانش و فعالیت داشته و صاحب فکر و ایده هستند، تجربیات خود را مطرح کنند.