ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

اشتغال و تورم دو مشکل اساسی در دولت تدبیر و امید است

شهروندان:
استاد دانشگاه علم و صنعت و مشاور فناوری اطلاعات استاندار گلستان گفت: اشتغال و تورم دو مشکل اساسی در دولت تدبیر و امید است که برای کمک به اشتغال باید به سمت مشاغل دانش بنیان و به کارگیری فارغ التحصیلان برویم.

ˈعلی اکبر جلالیبه گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈعلی اکبر جلالیˈ در نخستین همایش ملی استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات در تالار خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: مشکلات اساسی کشور از طریق دانش بنیان حل شدنی است و اگر در این مسیر حرکت نکنیم مشکلات حل نخواهد شد.

به گفته وی، با روش های سنتی نمی توان کشور را اداره کرد، بلکه باید فکر جدیدی داشته باشیم تا از طریق آن به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

وی که به پدر علم IT ایران معروف است، تصریح کرد: استانداری مجازی یک لایه دانش بنیان بر استانداری سنتی است و ما در کشور سال ها به دنبال دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیک به جامعه بودیم اما در این زمینه هنوز توفیقات خوبی حاصل نشده است.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که در کشور وجود دارد سبب شده نه تنها به آینده نگاه نکنیم بلکه در صدد هستیم مشکلات گذشته را مرتفع کنیم که این رویکرد نمی تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند.

جلالی افزود: فضای مجازی، موج های مختلفی را در عرصه های الکترونیک، کشاورزی، صنعت، انقلاب اطلاعات و عصر مجازی در نوردیده و ما در دنیا در فضای مجازی قرار گرفته ایم که باید در این حوزه رشد کنیم.

وی گفت: کشاورزی سه درصد مشاغل جهان را تا سال ۲۰۳۰ جلو می برد و نمی توان برای اشتغال به آن تکیه کرد، زیرا کشاورزی در آینده یک شغل نخواهد بود، بلکه به عنوان تفریح محسوب می شود.

وی یادآور شد: کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا تنها ۵/۲ درصد تولیدات خود را به کشاورزی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: باید راه دیگری برای استان های سبز پیدا کنیم که علاوه بر پیش برندگی با جهان نیز تعامل کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: استانداری مجازی و استان مجازی ایده نوین و قابل پیاده سازی است و این دو رویکرد در مسیر توسعه دولت الکترونیک حرکت می کند.

به گفته وی، استانداری مجازی شکل توسعه یافته استانداری الکترونیکی می باشد که خدمات خود را نه تنها به صورت حضوری بلکه به صورت غیرحضوری و از راه دور، به صورت خودکار و هوشمند به مخاطبان درون و برون استانداری ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک صد درصد فارغ التحصیلان کشور بعد از فارغ التحصیلی حتما دارای شغل شوند که این رویکرد اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است را تحقق خواهد بخشید.

وی با تاکید بر اینکه باید با بومی سازی مملکت را جلو ببریم، گفت: کپی سازی در فناوری نمی تواند ما را به آنچه مطلوب است، برساند.

جلالی در پایان گفت: استانداری مجازی همان استانداری فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری شبکه و رایانه است و محتوای مکاتبات آن دیجیتالی بوده که سیستم ارزشیابی و نظارت آن به صورت هوشمند و خودکار انجام می شود.

برچسب‌ها : , ,