ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

اهم تکالیف شوراهای اسلامی باز تعریف حقوق شهروندی است

شهروندان:
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: باز تعریف حقوق شهروندی براساس شرایط بومی و اجتماعی در تهران و دیگر شهرها و روستاها از اهم تکالیف شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

حزب موتلفه اسلامیبه گزارش باشگاه خبرنگاران،”امیر فارسی نژاد” اظهار داشت: بسیاری از مردم نسبت به حقوق شهروندی خود اطلاع و آگاهی ندارند و نسبت به محرومیت‌های ناخودآگاهٰ تمکین فرسایشی می‌نمایند و این در بلند مدت اثر نامطلوبی را بر زندگی اجتماعی و فردی شهروندان می گذارد.

وی در ادامه افزود: برای مثال در تهران یک شهروند نسبت به دیگر شهرها حقوق تضییع شده مستمری دارد؛تهرانی‌ها هزینه مسکن بسیار زیاد و غیرقابل مقایسه‌ای نسبت به شهرهای دیگر پرداخت می‌کنند. آلودگی هوا را باید تحمل کنند و به تبع آن هزینه درمان بیشتری باید بپردازند.

فارسی نژاد یادآور شد: تهرانی‌ها روزانه ساعات زیادی را در ترافیک از دست می‌دهند و یا به لحاظ حضور مهاجرین مختلف از شهرها و حتی کشورهای دیگر دچار تاثرات و آسیب‌های ناشی از آن هستند.بنابراین انصافا در حق مردم پایتخت با وجود اینکه گفته می‌شود همه امکانات در تهران متمرکز است اجحاف شده است و شهروندان تهرانی نه تنها زندگی مطلوب و استانداردی ندارندبلکه دچار محرومیت‌های بسیاری هستند.

رئیس مرکز مطالعات حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: آیا بهره مندی از هوای سالم خیابان‌های کم ترافیک هزینه زندگی متعارف با درآمد و از همه مهم‌تر آرامش روحی و روانی جزء حقوق مردم شهرهای بزرگ از جمله تهران نیست؟!

وی با ذکر مثالی ادامه داد: سهمیه بنزین که برای یک شهروند تهرانی،‌با این گستره جغرافیایی و با این ترافیک اختصاص یافته است به همان مقدار نیز برای یک هم‌وطن ساکن در یک روستای کوچک در نظر گرفته شده است .آیا این عدالت در حقوق شهروندی است؟ لذا باید امکانات متناسب با نیازهای بومی در شهرها و روستاها توزیع شود و مشخص است که برنامه ریزی دقیق و تخصصی در اینگونه موضوعات صورت نپذیرفته و یا عملیاتی نشده است.

فارسی نژاد گفت: رسیدگی و دغدغه مندی در این حوزه‌ها و ارائه طرح های برون رفت از این مشکلات از عمده وظایف مدیریت شهری است.

وی در ادامه افزود: منکر خدمات انجام شده در شورای شهر نیستم اما نیاز به نوگرایی و روزآمدی در نگاه مدیریتی به حقوق شهروندی مشهود است.

بسیاری از مردم تهران به‌ واسطه مشکلات عدیده زندگی از حقوق شهروندی خود غافلند و به نوعی می‌توان گفت زندگی سخت در تهران را به ناچار تحمل می‌کنند و غالباً لذتی از اینکه یک شهروند تهرانی هستند نمی برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی برنامه ریزی به‌گونه ای باشد که ادبیات و فرهنگ و سبک زندگی غالب اجتماعی آرامش و شادابی را در چهره تک تک افراد جامعه نمایان کند.

برچسب‌ها :