ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نماینده ارومیه:

مسوولان در موضوع دانش‌آموزان شین‌آبادی از اعتماد شهروندان سوء‌استفاده کردند

شهروندان:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی معتقد است: مسوولین کشوری در رابطه با موضوع در آتش سوختن بچه‌های شین‌آبادی از اعتماد مردم سوء‌استفاده کردند.

دانش‌آموزان شین‌آبادیعابد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: طبق قانون با پروتکل امضا شده بین کمیته سه نفره مجلس و وزارت آموزش و پرورش، این وزارت‌خانه وظیفه پرداخت کلیه هزینه‌های درمان دانش‌آ‌موزان حادثه دیده شین آ‌بادی و استخدام آنان در آینده را برعهده دارد ولی متاسفانه مسوولین نه تنها به وعده‌های خود عمل نکردند بلکه با اقدامات خود نشان دادند در آینده نیز به قول‌های داده شده عمل نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه با فروکش کردن حساسیت‌ها نسبت به دانش‌آموزان سوخته شین آبادی، برخی مسوولین ذیربط وعده‌های خود را به فراموشی سپردند، افزود: به هیچ وجه به خاطر وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی، کوتاه نخواهیم آمد، این را همه بدانند تا تاریخ هست بوی سوخته بچه‌های شین آبادی به مشام همه خواهد رسید.

فتاحی معتقد است: اگر وزیر وقت آموزش و پرورش را استیضاح می‌کردیم، چنین اتفاق‌هایی رخ نمی‌داد. با استیضاح نکردن وزیر، اعتماد خود را به مسوولین و نظام ثابت کردیم و به آنها احترام گذاشتیم، چرا که حادثه شین‌آباد را اتفاقی تلخ می‌دانستیم ولی اگر برخی مسوولین ذیربط عادل و قانون‌مدار بودند به وعده‌های خود عمل کرده و اجازه نمی‌دانند که وضعیت این‌گونه شود.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: مردم منطقه انتظارات ساده‌ای از مسوولین دارند ولی مسوولین از اعتماد مردم خود سو استفاده کردند. اگر برخی مسئولین ذیربط توانایی خدمت ندارند کناره‌گیری کنند.

وی با اشاره به مانور رسانه‌های خارجی در نشان دادن تحصن خانواده‌های شین‌آبادی مقابل ریاست جمهوری، تصریح کرد: مگر هزینه درمان چند کودک شین‌آبادی چقدر است؟ اگر توانایی رسیدگی به چند کودک حادثه دیده را نداریم با کشورهای خارجی برای درمان رایگان دانش‌آموزان مذاکره خواهیم کرد که مطمئنا درخواست‌های ما را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

فتاحی افزود: مسلم است زمانی که افرادی مانند بابک زنجانی بیش از ۱ تن و ۲۰۰ کیلوگرم طلا و ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار پول در این کشور جابه جا می‌ کند هیچ کس جوابگوی خدمت به ملت نیست چه ذاتا در این شرایط نباید انتظار خدمت را داشته باشیم.

خبرنگار ایسنای منطقه آذربایجان غربی تلاش کرد تا آخرین وضعیت درمان دانش آموزان شین‌آبادی را از مسئولان آموزش و پرورش پیرانشهر جویا شود که آنان در پاسخ اعلام کردند اجازه گفت‌وگو در این زمینه ندارند.

همچنین تلاش برای پیگیری موضوع از سوی فرمانداری پیرانشهر نیز بی‌نتیجه ماند.