ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

جلوگیری از آتش در مدارس باید دغدغه روزانه ما شود

شهروندان:
عضو شورای عالی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان با اشاره به نقش مسئولان در حفاظت جان دانش‌آموزان به ویژه در برابر آتش، گفت: متاسفانه مشکلات فروانی در کشور وجود دارد. امنیت مدارس در برابر آتش‌سوزی نیز یکی از آن هزار مشکل محسوب می‌شود که امروز در این مراسم مورد توجه قرار گرفته است.

احمد طائباحمد طائب افزود: مسوولان باید به فکر حافظت از جان دانش‌آموزان باشند. متاسفانه تا اتفاقی رخ ندهد، ما درس عبرت نمی‌گیریم و باید اتفاقی رخ دهد تا ما به فکر پیشگیری از چنین حوادثی بیافتیم، در حالی که جلوگیری از وقوع این تهدیدها باید دغدغه روزانه ما شود.

وی در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی اظهار کرد: بدون شک ما در ابتدای راه قرار داریم، چراکه این حرکت با همت همه قشرهای جامعه باید به سمت پویایی و تکامل حرکت کند تا هرکس به وظیفه شهروندی خود عمل نماید.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که این مراسم نیاز به پیگیری شهروندان دارد، چراکه در پایان، منفعت چنین رفتارهایی به خود شهروندان باز می‌گردد. با برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌توانیم توجه‌ها را به سمت خود جلب کنیم و حس مسوولیت را برانگیزیم، چراکه حقوق شهروندی نیاز به پیگیری دارد.

طائب در پایان اظهار کرد: باید گروه‌ها اجتماعی و مردمی که دغدغه مسایل فرهنگی دارند، به این گونه مسایل ورود پیدا کنند. برای مثال، روحانیان که نقش تاثیرگذاری بر افکار و رفتار مردم دارند، بیایند و در این مساله وارد شوند و رعایت مسایل شهروندی را پیوسته به مردم گوشزد کنند.