ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
لاریجانی:

انتقال پایتخت نیاز به مطالعه جدی دارد

شهروندان:
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال پایتخت نیاز به مطالعه بیشتر و جدی دارد.

علی لاریجانیدکتر ˈ علی لاریجانی ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقصود از این طرح این است که شورایی برای انتظام بخشی به مراکز اصلی کشور از جمله پایتخت تشکیل و مراحل طرح انتقال پایتخت را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به ارجاع طرح به کمیسیون مربوطه مجلس اظهار داشت: این طرح در کمیسیون از ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و مسائل زیست محیطی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت راه و شهرسازی در دولت مسوول این موضوع شده تا در آینده روند مراحل طرح انتقال پایتخت مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی به موضوع استعفای نمایندگان مردم خوزستان در اعتراض به بودجه این استان در لایحه بودجه سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: نمایندگان خوزستان بخاطر حفظ حقوق مردم و مشکلات اقتصادی مردم این واکنش را نشان دادند.

لاریجانی با اشاره به پیگیری موضوع به طور جدی افزود: راه هایی برای اصلاح بودجه وجود دارد.

وی هدف از سفر خود به شهرستان های آبادان و خرمشهر را علاوه بر شرکت در پنجمین سالگرد آیت الله جمی، بررسی مشکلات و نیازهای این دو شهر و استان خوزستان با توجه به در پیش بودن بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.