ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران:

انتقال پایتخت تنها انتقال آلودگی هوا از شهری به شهر دیگر است!

شهروندان:
قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را به عنوان راه حل کوتاه مدت در کاهش آلودگی موثر دانست و گفت: شهرداری‌ها متولی اصلی آلودگی هوا نیستند.

تهرانمهندس حجت‌الله بهروز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: عامل اصلی آلودگی هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون است و اجرای طرح‌هایی همچون زوج و فرد راهکارهایی کوتاه مدت است تاثیر زیادی در آلودگی هوا نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها متولی اصلی کنترل آلودگی هوا نیستند، اظهار کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت نیرو، نفت و صنعت، معدن و تجارت همگی وظایفی برای کنترل آلودگی هوا دارند که نتایجی که در جلسات مشترک بررسی می‌شوند نشان دهنده عملکرد مناسب این دستگاه‌هاست هرچند که با توجه به تغییر رویه دولت، اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود رویکرد نوینی دارد.

وی در رابطه با برنامه‌های بلند مدتی که در کاهش آلودگی نقش بیشتری داشته باشند بیان کرد: باید هر شهر الگویی به صورت جداگانه داشته باشد و کنترل آلودگی با طراحی یک الگوی ملی میسر نمی‌شود اما افزایش تمایل مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و گسترش امکانات آن می تواند در کوتاه مدت تاثیرگذار باشد.

قائم مقام معاون ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه خودروهای دیزلی سهم بیشتری در آلودگی هوا دارند، افزود: خارج کردن این خودرو‌ها نیز می‌تواند نقش زیادی در کنترل آلودگی دشته باشد. همین طور نصب فیلترهای دود بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد نیز که در بودجه ۹۳ مدنظر قرار گرفته است که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی کند.

بهروز در رابطه با انتقال پایتخت کشور از تهران به شهر دیگر گفت: این اقدام به معنی پاک کردن صورت مساله است به این معنی که آلودگی هوا را از شهری به شهر دیگر منتقل کنیم.