ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

توجه به بهداشت روان، بخشی از حقوق شهروندی است

شهروندان:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» را اقدامی مفید در راستای تامین هرچه بیشتر بهداشت روانی جامعه قلمداد کرد و گفت: توجه به بهداشت روان، بخشی از حقوق شهروندی است.

تصاویر مراسم پایانی مسابقه طراحی آتش جاندکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه طراحی «آتش جان» که ۳۰ فروردین ماه همزمان با شب میلاد با سعات دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه سلام الله علیها، در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد، اظهار کرد: برپایی این جایزه نشان می‌دهد که عده بی‌شماری به حقوق مردم و شهروندی فکر می‌کنند و چنین اقدام و طرز تفکری در حوزه سلامت که بخشی از آن را توجه به بهداشت روان تشکیل می دهد، باعث آرامش می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: این رویدادهای فرهنگی علاوه بر کسانی که خودشان حس نوع‌دوستی دارند، برای کسانی که نیاز به دریافت حمایت و خدمت دارند نیز بسیار مهم و با ارزش است. البته این که مردم به یکدیگر فکر می‌کنند، موضوع جدیدی در کشور و دین ما نیست.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: اکنون بخشی از مشکلات جامعه ما مانند سایر جوامع به روح و روان انسان معطوف می‌شود. امیدواریم روز به روز فرصت آرام بودن و آرامش برای مردم کشورما فراهم شود.

مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» ۳۰ فروردین ماه همزمان با شب میلاد باسعات دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه سلام الله علیها، در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد.

طرح برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و وب‌سایت شهروندان ارایه شد تا ایمنی از مدارس در برابر آتش، هرچه بیشتر دغدغه‌ همگان شود. پس از اعلام فراخوان این مسابقه، ۲۵۰ نفر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که در نهایت، ۴۷ اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شد.

پس از بررسی آثار دریافتی نیز ۱۳ اثر به دور دوم داوری راه پیدا کردند که از میان این آثار، طرح‌های ارایه شده توسط دانیال نوع‌پرست، فرزان شاماسب‌لو، سالار سائمی، مولود جلالی‌فر و آرزو خانچی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند و به عنوان صاحبان آثار برتر، معرفی شدند.

ابتدا قرار بود به آثار رده‌های اول تا سوم به ترتیب پنج سکه طلا، ۳ سکه طلا و ۲ سکه طلا اهدا شود اما در جلسه پایانی داوری تصمیم گرفته شد که به نفرات سوم و چهارم نیز جایزه تعلق بگیرد. بر همین اساس، به هر یک از نفرات سوم و چهارم نیز یک سکه طلا تعلق گرفت.

شنبه (۳۰ فروردین) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ مراسم تقدیر از برگزیدگان جایزه «آتش جان» به میزبانی مدیران و مسئولان موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و با حضور وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و همچنین آموزش و پرورش، مقامات شهری، فرهنگی، هنری و برخی از هنرمندان در سالن فردوسی خانه اندیشمندان واقع در تهران، خیابان استاد نجات‌اللهی برگزار شد.

پانزدهم آذرماه سال ۱۳۹۱، تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در استان آذربایجان غربی به دلیل آتش‌سوزی کلاس درسشان دچار سوختگی شدند که بر اثر این حادثه دو دانش‌آموز به نام‌های سیران یگانه و سارینا رسول‌زاده جان باختند و چند دانش‌آموز دختر نیز دچار آسیب‌دیدگی‌ شدید شدند.