ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کاروان سلامت به کمک محرومان در سیستان رفت

شهروندان:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر اعزامی از اصفهان با استقرار در منطقه سیستان از امروز کار خدمات رسانی به مردم مناطق محروم شمال این استان را آغاز کرد.

هلال احمررسول راشکی در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاروان متشکل از ۱۰ پزشک متخصص از اصفهان و ۳۰ پزشک متخصص، پرستار و کادر درمانی عضو جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هستند که به مدت چهار روز در منطقه سیستان به محرومان خدمات درمانی را ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: تمام پزشکان و پرستاران اعزامی در قالب کاروان سلامت به منطقه سیستان عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هستند که هر ساله با حضور در مناطق محروم در سطح کشور با هدف بهبود وضعیت بهداشتی فعالیتهای انساندوستانه انجام می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر پارسال برای خدمات رسانی به محرومان به مناطق و روستاهای دورافتاده جنوب سیستان و بلوچستان اعزام شد.

وی افزود: کاروان سلامت با یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی، تجهیزات بیمارستان صحرایی و چهار دستگاه آمبولانس از امروز در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرستانهای شمالی این استان به صورت گردشی مستقر می شوند.

راشکی اظهار داشت: خدمات درمانی ارائه شده توسط کاروان سلامت در منطقه سیستان به صورت رایگان است.

منطقه سیستان شامل شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان هم مرز با ولایت نیمروز افغانستان همه ساله با بادهای موسمی ۱۶۰ روزه همراه با گردوغبار رو به رو است و بیشترین بیماران سل را در کشور دارد.