ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

چـرا بـازیافـت؟

شهروندان:
بازیافت مزایای زیست‌محیطی زیادی دارد. ذخیره انرژی، حفاظت از منابع طبیعی، کاهش آلودگی و حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد، ازجمله دستاوردهای مفید و قابل توجه بازیافت است. در اینجا آمارهای قابل تأملی از آژانس حفاظت محیطی ایالات‌متحده ارایه می‌شود که هریک از مزایای بازیافت را با جزییات توضیح می‌دهد.

بازیافتوقتی این مطلب را مطالعه کردید، به این موضوع مهم فکر کنید که شما چگونه می‌توانید به‌طور مثبت بر محیط‌زندگی خود تاثیر بگذارید.

ذخیره انرژی

در ‌سال ۲۰۰۳ ذخیره انرژی حاصل از بازیافت ۵۴میلیارد قوطی آلومینیومی، از میزان انرژی ۱۵ میلیون بشکه نفت‌خام – یا مقدار گازی که آمریکا در یک روز مصرف می‌کند – فراتر رفت.

بازیافت یک قوطی برابر است با ۳ساعت تماشای تلویزیون، در ‌سال ۲۰۰۳ آمریکا از طریق بازیافت قوطی‌ها آن‌قدر انرژی ذخیره کرد که معادل با انرژی برق لازم برای ۱۶۲میلیارد ساعت تماشای تلویزیون بود، یا برق موردنیاز برای ۲۵ساعت تماشای تلویزیون توسط هر مرد، زن یا بچه روی زمین.

مرکز فناوری اکولوژیک نشان داد که برای تولید شیشه از شیشه‌های بازیافتی در مقایسه با مواد خام، ۵۰ درصد، کمتر انرژی مصرف می‌شود.

بازیافت در حدود ۴۰ میلیون تن تولیدات کاغذی در ‌سال۲۰۰۳ در آمریکا، معادل ۱۶۳ تریلیون کیلووات ساعت برق ذخیره کرد.

محافظت از منابع طبیعی

مردم آمریکا در‌ سال ۲۰۰۳ ، ۸۳میلیون تن دور ریز تولیدات کاغذی داشتند. بر مبنای اعلام آژانس حفاظت محیطی با بازیافت نیمی از این مقدار، ۷۰۵میلیون درخت و ۲۹۰ میلیارد گالن آب تازه مورد حفاظت قرار گرفت.

۴درصد از مصرف سالانه نفت ایالات متحده یا تقریبا ۲۱۹ میلیون بشکه نفت، برای ساخت پلاستیک مصرف می‌شود. مقدار رو به تزاید بازیافت پلاستیک، تاثیر قابل‌توجهی بر صرفه‌جویی در مصرف نفت دارد.

در ‌سال ۱۹۹۷، آمریکا ۱۳میلیون خودرو را بازیافت کرد که منجر به حفاظت ۵.۳۲ میلیارد پوند سنگ آهن، ۲.۱۸میلیارد پوند ذغال‌سنگ و ۵.۱میلیارد پوند سنگ آهک شد.

کم‌کردن آلودگی

بازیافت تنها نیمی از وسایل اضافی قابل بازیافت خانگی، از آزاد شدن ۲۴۰۰ پوند گاز دی‌اکسید‌کربن در اتمسفر جلوگیری می‌کند. بسیاری از دانشمندان معتقدند که دی‌اکسید‌کربنی که انسان‌ها مسبب تولید آن هستند، باعث گرم‌شدن زمین شده است.

بازیافت وسایل خانگی و باتری خودرو‌ها از راه یافتن فلزات سنگین از قبیل جیوه، لیتیوم و کادمیوم به هوا و آب جلوگیری می‌کند. این فلزات، مولد بیماری و مشکلات متعدد در قلمرو سلامتی هستند.

آژانس حفاظت محیطی برآورد کرده است که هرساله ۲۰۰ میلیون گالن روغن موتور مصرف شده، به طریق نادرست دفع می‌شود. بازیافت روغن موتور مصرف شده از آلوده شدن هوا و آب جلوگیری می‌کند.

آمریکایی‌ها هر ‌سال ۲۷۰ میلیون حلقه لاستیک خودرو را دور می‌ریزند. دور انداختن و بریدن لاستیک به صورت غیراصولی، زمینه تولیدمثل جوندگان و پشه‌ها را فراهم می‌کند و سوزاندن غیرقانونی این لاستیک‌ها نفت و دوده را وارد آب و هوا می‌کند.

کمک به اقتصاد

بازیافت برای مشاغل، به میزان ۵ به یک سود خالص ایجاد می‌کند.

شغل‌های ایجاد شده به واسطه بازیافت، دامنه گسترده‌ای از مهارت‌ها را در بر می‌گیرند، ازجمله کارگران ساده، تولیدکنندگان، کارآفرینان، دانشمندان علوم پیشرفته و مهندسان.

بازیافت، نوعی فناوری جدید سبز تولید کرده که برای کسب مزایای منابع طبیعی، طراحی شده است.

ائتلاف ملی بازیافت گزارش کرده که بازیافت، ۱.۱میلیون شغل، ۲۳۶ میلیارد دلار افزایش در فروش ناخالص سالانه و۳۷میلیارد دلار افزایش در میزان حقوق و دستمزد سالانه ایجاد کرده است.

وطن‌دوست باشید

سیاستمداران و دانشمندان، هم‌عقیده‌اند که ما باید وابستگی خود به نفت را کاهش دهیم. از موارد یاد شده می‌توان دریافت که بازیافت از افراد، وطن دوستان واقعی می‌سازد که برای تمیزتر، سالم‌تر، ثروتمندتر و قوی‌ترکردن مردم و اقتصاد کشور، کار می‌کنند.

ساخت یک بطری جدید آلومینیومی در مقایسه با استفاده از مواد بازیافتی، ۹۵درصد، بیشتر انرژی مصرف می‌کند.

ساخت یک تن کاغذ از مواد بازیافتی ۱۷ درخت را حفظ کرده و تا میزان ۵۰درصد صرفه‌جویی در مصرف آب را به دنبال دارد.

فقط ۱۰‌درصد انرژی مصرف شده در لامپ‌های رشته‌ای به نور تبدیل می‌شود. بقیه به صورت گرما به هدر می‌رود.

در منازل، به‌طور متوسط ۴۰‌درصد برق برای لوازم‌خانگی مصرف می‌شود، در حالی که این وسایل خاموش هستند.

این مقدار برابر است با تولید برق سالانه ۱۷ نیروگاه در آمریکا.

اگر فقط یک‌چهارم لامپ‌های رشته‌ای خود را با لامپ‌های کم‌مصرف جایگزین کنید، ۵۰‌درصد از مبلغ قبض برق خود کاسته‌اید.

شیر آبی که چکه می‌کند، می‌تواند بیش از ۲۰ گالن آب را در هر روز هدر دهد.

سیستم خورشیدی یک خانه با اندازه استاندارد از قبض برق ماهانه به میزان ۴۰ تا ۶۰‌درصد می‌کاهد.

اگر هر فرد فقط یکی از لامپ‌های پرمصرف را با کم‌مصرف عوض کند، انرژی ذخیره شده می‌تواند بیش از ۵.۲میلیون خانه را در هر ‌سال روشن کند.

شهروند