ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
استاندار مازندران:

زباله، جنگل‌های نور را تهدید می‌کند

شهروندان:
استاندار مازندران با اشاره به انباشت و دفن 150 تن زباله روزانه در نور گفت: دفع زباله و شیرابه صدماتی را به بخشی از جنگل‌های اطراف و محیط‌زیست وارد کرده که به مرور اگر اقدامی جدی صورت نگیرد شاهد نابودی محیطزیست و جنگل خواهیم بود.

زبالهبه گزارش روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح در حاشیه بازدید از محل دفن زباله شهرستان نور گفت: این مکان در زمینی به مساحت هشت هکتار و به مدت ۱۲ سال است که برای دفن زباله استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی رضایت‌بخش نیست افزود: با توجه به توریستی‌بودن منطقه باید اقدامی جدی برای دفع بهداشتی زباله در نور صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دولت در این زمینه بودجه کافی را دارا نیست و شهرداری‌های منطقه از توان خصوصی و نیروهای منطقه استفاده کرده و کارهای مهم و سریع در این زمینه انجام دهند.

استاندار مازندران تصریح‌کرد: گزینه‌های مختلف و برنامه‌های متفاوتی برای دفع زباله منطقه ارائه شده که باید این راهکارها بررسی و سریع‌ترین برنامه‌ای که به بازدهی و نتیجه می‌رسد، اجرا شود.

وی در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی چمستان گفت: این تصفیه‌خانه در قسمت ابنیه ۷۵ در صد پیشرفت عمرانی داشته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تجهیزات این تصفیه‌خانه به زودی تکمیل و در دهه‌فجر افتتاح می‌شود افزود: تاکنون ۵۵۰ میلیون تومان هزینه ساخت این مجموعه بوده و برای تکمیل و راه‌اندازی نیز ۵۵۰ میلیون تومان دیگر نیاز دارد.

وی گفت: بیش از ۷۰ واحد صنعتی در این شهرک مشغول فعالیت هستند.