ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
یک نماینده سابق مجلس:

تلقی عموم جامعه از کارکرد احزاب اشتباه است

شهروندان:
یک نماینده سابق مجلس گفت: تلقی عموم جامعه ازکارکرد احزاب اشتباه است، حتی روشنفکران جامعه نیز معنا، مفهوم وکارکرد احزاب را به درستی متوجه‌ نشده‌اند.

محمد جواد ابطحیمحمد جواد ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که نطفه حزب در کشور ما نامشروع تلقی‌ می‌شود، اظهار کرد: به همین خاطر احزاب در جامعه با اقبال عمومی مواجه نشده‌اند، اما اگر به قانون اساسی نظر کنیم، می بینیم که وجود حزب در کشور ما پذیرفته شده است.

وی با اشاره به نشست اخیر احزاب با وزیر کشور، افزود: این نشست‌ها می‌تواند نتایج خوب و اثر بخشی داشته باشد، هر چند که تاکنون در دولت‌های مختلف برای احزاب فعالیت چندانی صورت نگرفته است، اما به هرحال این جلسات باید تدوام داشته باشد تا بتوان به نتایج مورد نظر دست پیدا کرد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون شوراها باید قانون مربوط به احزاب که در مجلس هشتم در حال بازنگری بود را به سرانجام برسانند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس هشتم افزود: با بازنگری در قانون احزاب توفیقات خوبی حاصل خواهد شد از جمله این‌که اصلا ما چیزی به عنوان جبهه داریم و یا جبهه به عنوان حزب تلقی می‌شود یانه؟

وی گفت: انتظارات و نگرش جامعه نیز نسبت به احزاب باید تغییر پیدا کند و نباید مردم حزب را به عنوان مکانی که عده‌ای در آن از رانت استفاده می‌کنند در نظر داشته باشند.

این استاد دانشگاه تصریح‌کرد: احزاب نباید تنها کارکرد سیاسی آن هم در‌ زمان انتخابات داشته باشند، بلکه باید در همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی و اقتصادی با طرح و برنامه کاربردی وارد شوند و بتوانند تاثیر گذار باشند و به مردم آگاهی ببخشند.

ابطحی افزود: در راستای نهایدنه کردن کارکردهای حزب در جامعه علاوه بر خود احزاب، رسانه ها و نخبگان سیاسی نقش تاثیر گذاری خواهند داشت .

برچسب‌ها : ,