ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور اعلام کرد:

اشتغال بزرگترین چالش دولت یازدهم

شهروندان:
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور بزرگترین چالش دولت یازدهم را اشتغال دانست و گفت: دولت آینده برای حل مشکل اشتغال جوانان باید یک برنامه اساسی ارائه دهد در غیر این صورت با بحران بیکاری در کشور مواجه خواهیم شد.

اشتغال فتح‌الله بیات به ایسنا، گفت: هر ساله به تعداد بیکاران و متقاضیان کار در کشور به خصوص قشر تحصیلکرده و دانشگاهی افزوده می‌شود ولی از سوی دیگر بازار اشتغالی برای فارغ التحصیلان به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: دولتهایی که روی کار آمدند تعهداتی را روی کاغذ آوردند که با عمل مغایرت داشت یعنی اگر گفته بودند که سالی یک تا دو میلیون شغل ایجاد می کنیم، در حقیقت رقمی کمتر از این شغل به وجود آمد و متاسفانه این ارقام هر سال روی هم انباشته شد تا اینکه از چند میلیون نفر نیروی بیکار متقاضی کار سر بر آورد.

بیات بزرگترین چالش دولت یازدهم را اشتغال دانست و افزود: دولتهای مختلف برنامه‌های متعددی برای اشتغالزایی ارائه کردند ولی هیچکدام موفقیت لازم را نداشت بنابراین دولت آینده از هم اکنون باید به فکر اشتغال و کار جوانان باشد چون حل مشکلات اقتصادی، اشتغال و تولید وابسته به این مساله است و در صورت عدم پیگیری با بحران بیکاری در کشور مواجه خواهیم شد.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور نیروی کار جوانی که انتظار دارد بعد از فارغ التحصیلی با به عرصه کار و تولید بگذارد وقتی بازار کاری برایش فراهم نباشد از نظر روحی و روانی دچار مشکل خواهد شد و این سرآغاز ایجاد مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار خواهد بود.

برچسب‌ها : , ,