ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
قائم مقام وزیر کشور:

پیش‌نویس لایحه و یارانه احزاب در دیدار وزیر کشور و ۱۴ فعال حزبی بررسی می‌شود

شهروندان:
قائم مقام وزیر کشوربا اشاره به اینکه فعالان و کارشناسان برخی احزاب کشور فردا(سه شنبه) مهمان وزیر کشور خواهند بود، گفت: در این نشست موضوع یارانه احزاب، پیش نویس لایحه و خانه احزاب مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

احزابحسینعلی امیری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: وزیر کشور فردا از فعالان و کارشناسان احزابی که نسبت به یارانه احزاب نقد یا نظری دارند دعوت کرده تا نشستی را در این باره و سایر موضوعات مربوطه برگزار کنند.

وی ادامه داد: برخی احزاب مخالف و برخی موافق یارانه احزاب بوده اند و بحث کارشناسی در نشست وزیر کشور و فعالان احزاب درباره تعلق گرفتن یا نگرفتن یارانه به احزاب خواهد بود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه این نشست به صورت کارشناسی خواهد بود، گفت: فعالان احزابی که نسبت به یارانه، خانه احزاب و پیش نویس لایحه احزاب نظراتی را داشته اند در جلسه فردا حضور می یابند و رحمانی فضلی نظرات کارشناسی مخالفان و موافقان برنامه ها را بررسی می کند.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه احزاب در بودجه ۹۳ لحاظ شده است نیز گفت: این موضوع در بودجه ۹۳ در نظر گرفته نشده و در نشست فردا بطور کلی درباره یارانه احزاب برای سال های آینده بحث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۴ نفر از فعالان حزبی فردا با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و گفت و گو می کنند و قرار است تا درباره یارانه احزاب، پیش نویس لایحه احزاب و خانه احزاب بحث و گفت و گو کنند.

وزارت کشور در ۱۴ دیماه اولین نشست مشترک را با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و بیش از ۶۰ حزب تحت عنوان نشست هم اندیشی احزاب و تشکل های سیاسی، برگزار کرد.

نظرات درباره پیش نویس لایحه بررسی می شود

سخنگوی وزارت کشور درباره پیش نویس لایحه احزاب که در روی سایت وزارت کشور قرار گرفته نیز گفت: این موضوع در حوزه معاونت سیاسی مطرح می شود و این قسمت در حال بررسی، دریافت نظرات و کار کارشناسی خواهد بود.

امیری افزود : تاکنون برخی احزاب نظراتی درباره این پیش نویس داده اند که همگی آنها بررسی خواهد شد.

تاریخ نشست با رییس جمهوری مشخص نیست

قائم مقام وزیر کشور درباره نشست احزاب با رییس جمهوری که در جلسه گذشته مطرح شد نیز گفت: هنوز تاریخ نشست احزاب و دکتر روحانی مشخص نشده است.

گزینه استاندار خراسان رضوی به هیات دولت معرفی شده است

امیری درباره معرفی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: گزینه مورد نظر وزارت کشور معرفی شده ولی هنوز نوبت طرح آن در هیات دولت نرسیده است و به نظرم این هفته نوبت آن نخواهد رسید.

برچسب‌ها : ,