ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

تاکید مولاوردی بر استفاده از توانمندی‌های زنان در حل بحران‌های جامعه

شهروندان:
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بر استفاده از توانمندی های زنان در حل بحران های جامعه تاکید کرد.

مولاوردی به گزارش شهروندان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، ˈ شهیندخت مولاوردیˈ در دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک گفت: دولت تدبیر و امید در چارچوب گفتمان اعتدال به عنوان رویکرد حاکم بر کل جامعه و به دور از افراط و تفریط مسائل زنان را پیگیری می کند تا آنها بتوانند در خانواده و جامعه به نحوی مطلوب نقش خود را ایفا کنند.

مولاوردی با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراطی گری که به شدت هم مورد استقبال سایر اعضا و از جمله کشور مکزیک قرار گرفت، آمادگی ایران را برای همکاری با کشورهای مختلف دنیا به منظور محقق شدن این هدف اعلام کرد.

مولاوردی با اشاره به نقش محوری زنان در خانواده اظهار داشت: با استفاده از استعدادها و توانمندی های زنان در جامعه و خانواده می توان در حل بحران های جامعه و برای رسیدن به اهداف بهتر بهره مند شد.

معاون رییس جمهوری در ادامه این دیدار به پیشرفت های چشمگیر زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی در زمینه های آموزشی، تحصیلات دانشگاهی و حضور فعال آنان در عرصه اجتماعی و برخورداری از امکانات بهداشتی اشاره کرد.

مولاوردی ادامه داد: با وجود همه این پیشرفت ها هنوز مشکلات جهان شمولی، نظیر عدم دسترسی به فرصت های اقتصادی و سیاسی در بین زنان وجود دارد که از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید، توانمندسازی سیاسی و اقتصادی زنان است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش زنان در عرصه بین المللی اضافه کرد: فرصت حضور در مجامع بین المللی می تواند زمینه ساز رسیدن زنان به جایگاه شایسته ای که حق آنان در خانواده و جامعه است، باشد.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک نیز در این دیدار با اعلام حمایت کشورش از طرح پیشنهادی دکتر روحانی گفت: مکزیک خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط دوستانه با ایران به ویژه در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

ˈگابریلا کوئباسˈ به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف علمی اشاره کرد و افزود:مکزیک خواستار همکاری با ایران در عرصه فناوری های نوین و همکاری های علمی و دانشگاهی است.

برچسب‌ها : ,