ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نامه رئیس شورای اصناف به نعمت‌زاده

توزیع سبد کالا را به اصناف بسپارید؛ این صف‌های طولانی مناسب شهروندان نیست

شهروندان:
رئیس شورای اصناف کشور در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار شد تا توزیع سبد کالا را به جامعه اصناف کشور با ۱۰۰ هزار واحد صنفی بسپارند.

قاسم نوده فراهانیفارس نوشت: قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران در نامه‌ای به محمد‌رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آورده است:

احتراما همان گونه که مستحضرید، دولت به دنبال اجرای طرح عرضه بسته حمایتی به خانواده‌ها در سطح بسیار گسترده می‌باشد، به طوری که دامنه اجرای این طرح شامل تمام نقاط دور و نزدیک کشور خواهد بود، طبیعتا اجرای طرحی با این عظمت و بزرگی نیازمند ابزارهای مطمئن و خاص خودش نیز می‌باشد.

لذا از آنجائی‌ که بیش از ۹۰ درصد شبکه توزیع کالا در کشور در اختیار اصناف می‌باشد و این شبکه عظیم دارای تجربه، قدرت لازم، توزیع سریع، دقیق و مناسب است، پس می‌تواند به عنوان موثرترین و مناسب‌ترین گزینه برای اجرای توزیع بسته‌های حمایتی انتخاب شود. به همین دلیل اتاق اصناف ایران با توجه به ظرفیت‌های اصناف، آمادگی خود را برای اجرای هرچه مناسب‌تر این طرح در مقایسه با سایر متقاضیان اعلام می‌نامید.

از طرفی برای کنترل و نظارت و همچنین مدیریت مناسب اجرای این طرح می‌تواند از ظرفیت بیش از ۳۶۰ اتاق اصناف سراسر کشور و ۸ هزار اتحادیه صنفی بهره گیرد.

آنچه مسلم است، اگر توزیع این بسته‌های حمایتی در سطح وسیعی انجام نگیرد، امکان تشکیل صف‌های طولانی وجود دارد که با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور چهره اجتماعی زیبایی نخواهد داشت.

اتاق اصناف ایران برای جلوگیری از تشکیل احتمالی چنین صفوفی می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار واحد صنفی منتخب را که از پراکندگی مناسبی هم در کشور برخوردار باشد، به دولت معرفی نماید تا به عنوان شبکه اصلی توزیع بسته‌های حمایتی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین اتاق اصناف ایران جهت اجرای هرچه مناسب تر این وظیفه خطیر، ضمن اعلام آمادگی، ضمانت اجرای درست و مناسب این طرح را به بهترین شکل می‌پذیرد.