ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
معاون‌ استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

هدر رفت بخش اعظمی از منابع آبی در بخش کشاورزی نگران کننده است

شهروندان:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب باید با کمترین صدمه به منابع آبی انجام شود.

منابع آبیبه گزارش ایسنا، محمدصادق پورمهدی در چهاردهمین همایش رشد که با موضوع جامع‌نگری در طرح‌های آبرسانی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی با ۹۰ درصد بزرگترین مصرف کننده آب کشور است و هدر رفت بخش اعظمی از منابع آبی در این بخش نگران کننده است.

وی بر لزوم اعمال مدیریت یکپارچه آب تاکید کرد و گفت: انتقال آب باید با کمترین صدمه به منابع آبی صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت اقلیمی ایران و قرار گرفتن آن در منطقه خشک و نیمه خشک و همچنین ناهمگونی زمانی و مکانی بارندگی ها افزود: به علت افزایش جمعیت، تامین آب برای بخش‌های خانگی و کشاورزی از چالش‌های مهم دولت است.

پورمهدی با بیان این که وجود خلاء و کمبود آب را نمی‌توان انکار کرد، اظهارکرد: در صورت تداوم وضعیت کنونی زبان مفاهمه می‌تواند به زبان مخاصمه برای بهره مندی از آب در ابعاد محلی و ملی تبدیل شود.

وی افزود : گسترش سد سازی نمی‌تواند جوابگو باشد و مدیریت مصرف و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای آب ضروری است.

چهاردهمین همایش رشد با موضوع جامع نگری در طرح های آبرسانی با رویکرد آبرسانی پایدار و با حضور ۱۴۰ نفر از مدیران ارشد و معاونان مهندسی و توسعه شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور در تبریز برگزار می‌شود.

آسیب شناسی عملکرد کنونی و بررسی برنامه‌های آتی، تبیین رویکردهای راهبردی طرح‌های آبرسانی و تبیین رویکردهای ملی در برنامه‌ریزی پروژه‌ها، انسجام بخشی شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای در اجرای طرح‌های آبرسانی از اهداف و محورهای این همایش دو روزه است.

برگزاری چهار کارگاه با عنوان مطالعات و تدوین طرح های جامع آبرسانی استانی، چگونگی تکمیل و اجرای پروژه های آبرسانی با روش بیع متقابل، نظارت بر طرح های آبرسانی با رویکرد اثربخشی و برنامه ششم توسعه کشور در طرح های جامع آبرسانی از برنامه های جنبی این همایش است.