ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
نعمت بنی‌آدم در مراسم پاياني طراحي آتش‌جان مطرح كرد:

پی‌ریزی بنایی عظیم توسط تعدادی انگشت‌شمار

شهروندان:
نعمت بنی‌آدم، رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز نیز یکی از سخنرانان این مراسم پایانی اهداء جوایز برگزیدگان مسابقه طراحی آتش‌جان بود و در صحبت‌هایش از فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز تجلیل کرد و گفت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز گرچه انگشت‌شمار بودند، اما از آن‌جایی که مرد عمل بودند، توانستند بنای عظیمی را پی‌ریزی کنند.

نعمت بنی‌آدموی ادامه داد: امروز با گذشت ۱۵ سال از آغاز حرکت انجمن خیرین مدرسه‌ساز، ۳۰ درصد مدارس ساخته شده در کشور را خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌ و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند. در این مدت زحمت‌کشان آموزش و پرورش هم زحمت فراوانی کشیده‌ و مدارس چهار شیفتی را به یک یا دو نوبت رسانده‌اند؛ زحماتی که می‌توان آن‌ها را در حد یک رسالت دانست و باید دانست که برای پیشبرد فرهنگ باید تلاش فراوان کرد.

بنی‌آدم افزود: متاسفانه اغلب از این زحمت‌ها غافلیم. چه خوب است از طریق آموزش و پرورش و با دید انسان‌های بی‌طرف بر این فعالیت‌ها نظارت کنیم. در جامعه‌ای که عصا از کور می‌دزدند، جامعه‌ای که در آن اعتیاد بی‌داد می‌کند و در تصادف‌های جاده‌ای رکورد زده‌ایم، می‌بینیم که در شین‌آباد بر اثر سهل‌انگاری مسئولان مدرسه‌ای آتش می‌گیرد، اما موضوع این است که ما نیز زحمات دیگر آموزش و پرورش را نادیده می‌گیریم.

رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز مهمترین معضل شهر تهران را برای ساخت مدرسه، کمبود زمین دانست و اظهار کرد: میلیاردها تومان برای ساخت مناطق فرسوده در تهران کمک شده اما این‌ هزینه‌ها کفاف نمی‌دهد. از دولت گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام به ارث رسیده که خیرین ۸۰۰ پروژه را تکمیل می‌کنند. از سوی دیگر، ۶۰ درصد مدارس سیستم گرمایشی دارند و امیدواریم تا ۲ سال آینده ۴۰ درصد باقیمانده نیز تکمیل ‌شوند. امسال تعهد داده شده است که دو هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس کمک شود که اگر این امر تحقق یابد، کمک زیادی به آموزش و پرورش خواهد بود.

وی در پایان سخنانش یادآور شد که همایش تکریم خرین مدرسه‌ساز ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری (۱۳۹۳) با حضور دکتر حسن روحانی، برگزار خواهد شد.