ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

حفاظت از کودکان محصل باید دغدغه همه شود

شهروندان:
پوریا پورسرخ، بازیگر سینما و تلویزیون، با اشاره به حادثه دلخراش مدرسه شین‌آباد گفت: امنیت دانش‌آموزان در زمان تحصیل کوچک‌‌ترین کاری است که ما باید برای دانش‌آموزان انجام دهیم و این امر زمانی تحقق خواهد یافت که حفاظت از کودکان محصل دغدغه همه افراد جامعه شود.

پوریا پورسرخوی که در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» شرکت کرده بود،ضمن تچلیل از برگزاری چنین جایزه‌ای بیان کرد: این‌که این حرکت زیبا در کجای مسیر خود قرار دارد چندان مهم نیست، بلکه ماهیت این کار است که بسیار اهمیت دارد. موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی اسم اخلاق را یدک می‌کشد، بحثی که در تمامی حوزه‌های مدیریتی توجه به آن اهمیت فراوانی دارد. بنابراین امیدوارم همه دست در دست هم بگذارند و با وحدتی همه‌جانبه این مسیر را ادامه دهند تا این آغاز زیبا متوقف نشود.

وی با اشاره به راهکار‌های اثربخش بودن این فعالیت‌ها گفت: زمانی می‌توان گفت که این برنامه‌ها اثربخش بوده است که ادامه دار باشد و فقط یک مراسم نمادین را شامل نشود. اگر به بچه‌های مدرسه شین‌آباد توجه کنید، متوجه خواهید شد که وضعیت این کودکان با یک عمل جراحی بهبود نمی‌یابد و نیاز به انجام عمل‌های متعدد و پیگیری‌‌های زیاد است و بنابراین، همکاری همه‌جانبه قشرهای مختلف جامعه را می‌طلبد. همگان فارغ از موقعیت اجتماعی و سیاسی برای ادامه این روند تلاش کنند.

این بازیگر سینمای کشورمان درباره دلایل حضور خودش در این مراسم اظهار کرد: حضور در این مراسم را وظیفه خودم دانستم، اما معتقدم که با با یک مراسم چند ساعته و آمدن پوریا پورسرخ، این حرکت زیبا به نتیجه نمی‌رسد، چراکه این جرقه‌ای کوچک برای شروع فعالیت‌ها و پیگیری گروه‌ها و انجمن‌های مختلف است. باید به این نکته توجه داشت که این کار نیاز به همت جمعی دارد.

مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» که عصر دیروز، ۳۰ فروردین ماه همزمان با شب میلاد باسعات دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه سلام الله علیها، در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد.

طرح برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و وب‌سایت شهروندان ارایه شد تا ایمنی از مدارس در برابر آتش، هرچه بیشتر دغدغه‌ همگان شود. پس از اعلام فراخوان این مسابقه، ۲۵۰ نفر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که در نهایت، ۴۷ اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شد.

پس از بررسی آثار دریافتی نیز ۱۳ اثر به دور دوم داوری راه پیدا کردند که از میان این آثار، طرح‌های ارایه شده توسط دانیال نوع‌پرست، فرزان شاماسب‌لو، سالار سائمی، مولود جلالی‌فر و آرزو خانچی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند و به عنوان صاحبان آثار برتر، معرفی شدند.

ابتدا قرار بود به آثار رده‌های اول تا سوم به ترتیب پنج سکه طلا، ۳ سکه طلا و ۲ سکه طلا اهدا شود اما در جلسه پایانی داوری تصمیم گرفته شد که به نفرات سوم و چهارم نیز جایزه تعلق بگیرد. بر همین اساس، به هر یک از نفرات سوم و چهارم نیز یک سکه طلا تعلق گرفت.

شنبه (۳۰ فروردین) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ مراسم تقدیر از برگزیدگان جایزه «آتش جان» به میزبانی مدیران و مسئولان موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و با حضور وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و همچنین آموزش و پرورش، مقامات شهری، فرهنگی، هنری و برخی از هنرمندان در سالن فردوسی خانه اندیشمندان واقع در تهران، خیابان استاد نجات‌اللهی برگزار شد.

پانزدهم آذرماه سال ۱۳۹۱، تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در استان آذربایجان غربی به دلیل آتش‌سوزی کلاس درسشان دچار سوختگی شدند که بر اثر این حادثه دو دانش‌آموز به نام‌های سیران یگانه و سارینا رسول زاده جان باختند و چند دانش‌آموز دختر نیز دچار آسیب‌دیدگی‌ شدید شدند.