ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

کاهش احتمال بروز حادثه با برگزاری مسابقه «آتش‌جان»

شهروندان:
مولود جلالی‌فر، پژوهشگر دکترای معماری و سومین برگزیده مسابقه طراحی «آتش جان» در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقه طراحی گفت: به مسابقه گذاشتن طراحی و ساخت چنین مدارس یا بناهایی منجر می‌شود تا ارزش کیفی بناها بالا برود و موجب کاهش احتمال ایجاد حادثه برای دانش‌آموزان کشورمان شود.

تصاویر مراسم پایانی مسابقه طراحی آتش جاناین فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر تهران در پاسخ به این سوال که «چنین مسابقه‌های تا چه اندازه می‌تواند در تکرار نشدن حوادث تلخی مانند حادثه مدرسه شین‌آباد تاثیرگذار باشند؟» گفت: این‌گونه مسابقه‌ها می‌توانند آگاهی‌بخشی را در جامعه ایجاد کنند و سطح کیفی ساختمان‌های ساخته شده را بالا ببرند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته برگزاری چنین مسابقاتی در بالا رفتن سطح کیفی ساختمان‌ها نقش مهمی داشته است و نمی‌توان گفت که چنین اقداماتی تنها در حد طرح باقی مانده‌اند.

جلالی‌فر گفت: مسابقه «آتش جان» یک تاثیر مثبت داشته و آن هم این که جایگاه مردم به عنوان کارفرما را تثبیت کرده است و آگاهی مردم نسبت به این مسایل بیشتر شده و از طرفی، تمایل به اجرایی پروژه‌های ارزشمند ایجاد شده است که همه مسایل به بالا رفتن کیفیت ساختمان‌ها کمک شایانی کرده است.

این پژوهگشر دکترای معماری اظهار کرد: موضوع مسابقه جالب بود و اطلاع‌رسانی خوبی برای این مسابقه انجام گرفت و همه اطلاعات به‌روز در اختیار مخاطبان قرار می‌گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که «برگزاری این مسابقه چه انگیزه‌های به معماران جوان می‌دهد؟» گفت: ما به عنوان نیروهای حرفه‌ای جوان شاید نتوانیم تنوع عمکرد را تجربه کنیم، اما چنین مسابقه‌هایی کمک می‌کند تا توانایی خود را محک بزنیم و بتوانیم خود را مطرح کنیم. همچنین برگزیده شدن در چنین مسابقاتی می‌تواند سکوی پرتابی برای نیروهای جوان باشد.

کودکان مدرسه شین‌آباد چهارشنبه ۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ به دلیل نقص در تجهیزات گرمایشی دچار حادثه شدند. موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان نیز به منظور گرامیداشت یاد این کودکان مسابقه‌ای را تحت عنوان «آتش جان» برگزار کرد که ۳۱ فروردین ماه سال جاری از برگزیدگان این مسابقه تجلیل به عمل آمد.