ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

«آتش جان» نگذاشت حادثه شین‌آباد فراموش شود

شهروندان:
آرزو خانچی، نفر پنجم برگزیده در مسابقه طراحی «آتش جان» در حاشیه مراسم تقدیر از برگزیدگان این مسابقه اظهار کرد: مطرح شدن این موضوع به عنوان یک مسابقه منجر شد تا این اتفاق مانند بسیاری دیگر از این اتفاقات که متاسفانه به فراموشی سپرده می‌شوند، مسکوت نماند و از ذهن مردم و مسئولان پاک نشود.

تصاویر مراسم پایانی مسابقه طراحی آتش جانوی افزود: چنین مسابقاتی علاوه بر این‌که می‌تواند کمک کند تا از این‌گونه اتفاقات جلوگیری شود، به کودکان و خانواده‌های آن‌ها نیز آگاهی می‌دهند.

نفر پنجم مسابقه طراحی آتش جان ادامه داد: اگر به جایی برسیم که طرح‌های پیشنهادی برای پیشگیری از حوادث مختلف به ویژه آتش در مدارس اجرا شوند، می‌توان گفت که تاثیر زیادی در جامعه و ساختار آن خواهند گذاشت.

خانچی گفت: این طرح‌ها در حال حاضر در یک جامعه کوچک مطرح شده‌اند، اما اگر به عنوان یک پروژه‌های بزرگ شهری مطرح شوند، برای عموم مردم قابل توجه خواهند بود.

وی افزود: رخ دادن چنین حوادثی اتفاق خوبی نیستند که به افراد انگیزه دهند، اما متاسفانه انکار کردن این حوادث به معنای نبودن آن نیست و تا زمانی که مدارس به سیستم گرمایشی درست و اصولی مجهز نشوند، هر لحظه ممکن است چنین حادثه‌ای رخ دهد. بنابراین، با توجه به این‌که در کشور ما تاکنون شبیه این حوادث تکرار شده‌اند، شاید بتوان گفت که یادآوری آن‌ها می‌توان گام موثری برای تجهیز مدارس و طراحی‌های درست باشد تا دیگر شاهد چنین حوادث دردناکی نباشیم.

این کارشناس رشته معماری اظهار کرد: یکی از محاسن این مسابقه نظم و هماهنگی بین مسئولان برگزارکننده بود و علاوه بر آن، هیات داوران که متشکل از رشته‌های گوناگون مانند فلسفه و معماری بودند، به خوبی مضمون طرح‌های ارایه شده را درک می‌کردند.

کودکان مدرسه شین‌آباد ۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ به دلیل نقص در تجهیزات گرمایشی دچار حادثه شدند. موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان نیز به منظور گرامیداشت یاد این کودکان مسابقه‌ای را تحت عنوان «آتش جان» برگزار کرد که ۳۱ فروردین ماه سال جاری از برگزیدگان این مسابقه تجلیل به عمل آمد.