ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

صائمی: امیدوارم این طرح‌ها فقط در حد طرح باقی نمانند

شهروندان:
نفر چهارم از برگزیدگان مسابقه طراحی «آتش جان» در حاشیه مراسم از برترین‌های این مسابقه، خواستار عملی شدن قول ساخت بنایی یادبود بر اساس طرح‌های اریاه شده در این مسابقه شد و گفت: امیدوارم این طرح‌ها فقط در حد طرح باقی نمانند.

تصاویر مراسم پایانی مسابقه طراحی آتش جانسالار صائمی گفت: طراحی نماد یادبود کودکان مدرسه شین‌آباد می‌تواند تلاشی برای حضور مردم در چنین حوادثی باشد و این حضورهم می‌تواند به آگاهی‌بخشی و تکرار نشدن این حوادث منجر شود و هم مشارکت مردم در حل چنین بحران‌هایی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون نتیجه برخی از این مسابقات تنها در قالب طرح باقی مانده است و متاسفانه اجرایی نشده و اگر هم اجرا شده توسط افراد سودجو دزدیده شده است و حقی برای طراح اصلی طرح قائل نشده‌اند. این مساله نیز یکی از مشکلات جامعه معماری محسوب می‌شود.

این معمار جوان یادآور شد: مسابقات معماری باید استاندارد سازی شوند. متاسفانه موضوعاتی که در ایران به عنوان موضوع مسابقه مطرح می‌شوند، استاندارد نیستند. به این معنا که یک تیم فنی ابتدا باید یک مساله‌ای را طرح کنن و در گام بعدی از معماران درخواست شود تا این مساله را حل کنند که متاسفانه در کشور ما این مراحل طی نمی‌شود.

وی افزود: باید کمیته‌ای ناظر باشد تا پس از برگزیده شدن یک طرح، آن طرح اجرایی شوند. درست است که نمی‌توان مانع از دخل و تصرف در طرح ارایه‌شده شد، اما می‌توان به گونه‌ای نظارت کرد که طرح اصلی دزدیده و به طور کل به طرح دیگری تبدیل نشود.

صائمی گفت: موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان اطلاع‌رسانی خوبی را برای اجرای این مسابقه انجام داد و شرایط برگزاری این مسابقه نسبت به سایر مسابقات از سطح کیفی مطلوبی برخودار بود.

کودکان مدرسه شین‌آباد ۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۱ به دلیل نقص در تجهیزات گرمایشی دچار حادثه شدند. موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان نیز به منظور گرامیداشت یاد این کودکان مسابقه‌ای را تحت عنوان «آتش جان» برگزار کرد که ۳۱ فروردین ماه سال جاری از برگزیدگان این مسابقه تجلیل به عمل آمد.