ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

«آتش جان» ما را حساس‌تر کرده است

شهروندان:
رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه طراحی «آتش جان» گفت: وقوع آتش سوزی در مدارس، خیرین مدرسه‌ساز را نسبت به تجهیز این اماکن به تاسیسات مطمئن حساس‌تر کرده است.

نعمت بنی‌آدمنعمت بنی‌آدم ادامه داد: از همین که ۶۰ درصد مدارس کشور به سیستم گرمایش شوفاژی تجهیز شده‌اند، می توان به تمهیدات مدرسه‌سازان برای جلوگیری از رخدادهایی مانند آتش‌سوزی در مدرسه روستای شین‌آباد پیرانشهر و کشته شدن دو تن از دانش‌آموزان پی‌برد.

وی خواستار توجه همه‌جانبه به مقوله ایمنی مدارس در برابر انواع خطرات به ویژه آتش‌سوزی شد.

بنی‌آدم گفت: از یک سو نباید اقدامات انجام شده در این رابطه را نادیده بگیریم و از طرف دیگر، باید بپذیریم که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و همه باید در این راستا دست به دست هم بدهیم.

مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» ۳۰ فروردین ماه همزمان با شب میلاد باسعات دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه سلام الله علیها، در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد.

طرح برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و وب‌سایت شهروندان ارایه شد تا ایمنی از مدارس در برابر آتش، هرچه بیشتر دغدغه‌ همگان شود. پس از اعلام فراخوان این مسابقه، ۲۵۰ نفر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند که در نهایت، ۴۷ اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شد.

پس از بررسی آثار دریافتی نیز ۱۳ اثر به دور دوم داوری راه پیدا کردند که از میان این آثار، طرح‌های ارایه شده توسط دانیال نوع‌پرست، فرزان شاماسب‌لو، سالار سائمی، مولود جلالی‌فر و آرزو خانچی به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند و به عنوان صاحبان آثار برتر، معرفی شدند.

ابتدا قرار بود به آثار رده‌های اول تا سوم به ترتیب پنج سکه طلا، ۳ سکه طلا و ۲ سکه طلا اهدا شود اما در جلسه پایانی داوری تصمیم گرفته شد که به نفرات سوم و چهارم نیز جایزه تعلق بگیرد. بر همین اساس، به هر یک از نفرات سوم و چهارم نیز یک سکه طلا تعلق گرفت.

شنبه (۳۰ فروردین) از ساعت ۱۸ تا ۲۰ مراسم تقدیر از برگزیدگان جایزه «آتش جان» به میزبانی مدیران و مسئولان موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و با حضور وزرای راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و همچنین آموزش و پرورش، مقامات شهری، فرهنگی، هنری و برخی از هنرمندان در سالن فردوسی خانه اندیشمندان واقع در تهران، خیابان استاد نجات‌اللهی برگزار شد.

پانزدهم آذرماه سال ۱۳۹۱، تعدادی از دانش‌آموزان دختر مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر در استان آذربایجان غربی به دلیل آتش‌سوزی کلاس درسشان دچار سوختگی شدند که بر اثر این حادثه دو دانش‌آموز به نام‌های سیران یگانه و سارینا رسول زاده جان باختند و چند دانش‌آموز دختر نیز دچار آسیب‌دیدگی‌ شدید شدند.