ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

دستیابی به مشارکت‌های مردمی با اطلاع‌رسانی درست

شهروندان:
اقتصاددان و نویسنده حوزه اقتصاد کشورمان از اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از هدف‌های اصلی برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» یاد کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی درست و ایجاد حساسیت در جامعه، شاهد مشارکت‌های بیشتری در کمک‌رسانی مردم به یکدیگر خواهیم بود.

 غنی‌نژاددکتر موسی غنی‌نژاد اهری در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه «آتش جان» که ۳۰ فروردین ماه، در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم سیاسی تهران برگزار شد، اطلاع‌رسانی به شهروندان را از ضرورت‌‌های برگزاری جلساتی از این دست عنوان کرد.

این اقتصاددان با بیان این‌که اطلاع‌رسانی و حساس کردن مردم نسبت به موضوعاتی که در چارچوب حقوق شهروندی قرار دارند، از ضرورت‌های شکل‌گیری چنین نشست‌ها و جلساتی هستند، گفت: بسیاری از شهروندان نسبت به اتفاق‌هایی که در اطرافشان رخ می‌دهد، بی‌اطلاع بوده‌اند و چه بسا با اطلاع‌رسانی درست و ایجاد حساسیت در جامعه، شاهد مشارکت‌های بیشتری در کمک‌رسانی مردم به یکدیگر باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت، دستیابی به مشارکت مردمی بیشتر را از دلایل استقبال و پشتیبانی‌اش از این نشست برشمرد.

دکتر غنی‌نژاد اهری ادامه داد: در برگزاری چنین جلساتی از یک سو، راه‌حل‌های فنی موضوع و در سوی دیگر، اطلاع‌رسانی وجود دارد. بی‌شک با اطلاع‌رسانی درست می‌توان مردم را از وجود چنین مسایلی آگاه کرد و درجه اهمیت آن‌ها را برای عموم مردم به نمایش گذاشت.

وی افزود: وجود منابع مالی در برگزاری چنین مراسم هایی بسیار کمک‌رسان است؛ به این ترتیب که در درجه اول هزینه برآورد شده و سپس راه‌هایی برای تامین آن، از طریق کانال‌های خصوصی و دولتی اندیشیده شود.

طرح برگزاری مسابقه طراحی «آتش جان» از سوی موسسه اخلاق و اندیشه شهروندی ایرانیان و وب‌سایت شهروندان ارایه شد تا ایمنی از مدارس در برابر آتش، هرچه بیشتر دغدغه‌ همگان شود.