ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

برگزاری جلسه ویژه بررسی حادثه خیابان جمهوری در وزارت کشور

شهروندان:
بنا به دستور دکتر رحمانی فضلی نشست ویژه‌ای برای بررسی علل و عوامل حادثه خیابان جمهوری و جان باختن 2 تن از هموطنان مان در وزارت کشور برگزار شد.

حادثه خیابان جمهوریبه گزارش ایسنا، بنا به دستور و تاکید وزیر کشور مبنی بر رسیدگی فوری و همه جانبه در خصوص حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری تهران، جلسه ویژه‌ای در روز گذشته (پنج شنبه) برای بررسی علل و عوامل بروز این حادثه و جان باختنن دو تن از هموطنان مان با حضور معاونان امنیتی و انتظامی و عمران و توسعه شهری و روستایی، مدیر کل دفتر وزیر کشور، روسای مراکر بازرسی و حراست، رئیس دفتر جانشین فرمانده کل قوا در ناجا و مدیر کل ارزیابی سازمان شهرداری ها برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی اسناد و مدارک اولیه مقرر شد سایر مستندات و گزارش‌ها جمع آوری شده و ظرف مدت حداکثر ۲ هفته گزارش جامع از دلایل بروز این حادثه به شخص وزیر کشور جهت استحضار ریاست محترم جمهور اسلامی ارائه شود.

همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت‌وگویی درباره بررسی حادثه آتش‌ سوزی در خیابان جمهوری اظهار کرد: روز چهارشنبه جلسه‌ای در این باره با محوریت معاون عمرانی وزارت کشور تشکیل شد و گزارش‌های دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و شاهدان عینی مطرح شد.

وی افزود: از محل حادثه بازرسی‌های مختلف انجام شده و فیلم‌های موجود از حادثه بازنگری شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی بررسی‌ علل آتش‌سوزی در خیابان جمهوری تا ۲ هفته آینده به رئیس جمهور ارائه می‌شود.

مهندس هوشنگ خندان دل، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستای وزیر کشور نیز در گفتگویی با اشاره به دستور دکتر روحانی به وزیر کشور در خصوص بررسی حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری و جان باختن دو بانوی زحمتکش، ‌اظهار کرد: با دستور دکتر رحمانی فضلی، ‌معاونت عمرانی وزارت کشور موظف شد در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه بر اساس این دستور بلافاصله شب گذشته (سه شنبه) هیاتی متشکل از کارشناسان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها در محل حادثه حضور یافته و ضمن بررسی جزئیات میدانی و شنیدن گزارش شهود، در نشستی گزارشات شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی و سایر مراجع ذی ربط را دریافت کردند.