ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
حمید قزوینی

دولت زمینه تحرک احزاب را فراهم کند / قانون احزاب سلیقه‌ای اجرا می‌شود

شهروندان:
یک عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام گفت: انتظار می‌رود دولت و وزارت کشور زمینه‌های فعالیت و تحرک احزاب را فراهم و کمک کنند تا شرایط عمومی کشور به روال مناسبی بازگردد.

حمید قزوینیحمید قزوینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه “در هشت سال گذشته فعالیت حزبی تخطئه شده بود و هیچ رابطه صمیمانه‌ای بین دولت و احزاب وجود نداشت”، به عزم وزیر کشور برای برپایی جلسه‌ای با احزاب فعال کشور اشاره کرد و افزود: نفس دیدار وزیر کشور با دبیرکل احزاب بسیار خوب است اما نباید در حد یک دیدار باقی بماند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید در این جلسه مباحثی مثل اصلاح قانون احزاب، اجرای درست قانون احزاب،‌ تعریف جرم سیاسی،‌ وضعیت خانه احزاب و یارانه احزاب مطرح شود.

این فعال سیاسی همچنین گفت: اکنون اصلاح قانون احزاب در حال انجام است که در دولت گذشته این اصلاح با نظر احزاب و نهادهای سیاسی انجام نمی‌گرفت و اکنون باید نظر احزاب نیز درباره اصلاح این قانون دریافت شود.

قزوینی با بیان اینکه “یکی از مشکلات احزاب، اجزای سلیقه‌ای قانون است”، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی به احزاب حقوقی مثل برگزاری کنگره و داشتن رسانه اعطا شده است ولی اکنون با این قوانین سلیقه‌ای برخورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مواضع و برنامه‌های حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار می‌رود دولت فعلی در مورد احزاب فعال‌تر و پویاتر باشد.

این عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام در پایان با انتقاد از سلیقه‌ای اجرا شدن قوانین مربوط به احزاب اظهار کرد: در مورد فعالیت احزاب باید طبق قانون اساسی و قوانین عادی عمل شود.