ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت

میثاق جامعه مدنی با حضور مسوولان، هنرمندان و فعالان محیط زیست

شهروندان:
همایش میثاق جامعه مدنی با مسوولان برای آسمانی آبی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، معاونان وزارت نیرو، نفت و صنعت معدن تجارت و جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست آغاز شد.

تهرانبه گزارش ایرنا، همزمان با آخرین روز از هفته هوای پاک، همایش میثاق جامعه مدنی با مسوولان برای آسمانی آبی در سازمان حفاظت محیط زیست درحال برگزاری است و قرار است میثاق نامه ای با موضوع حفاظت از محیط زیست بین هنرمندان و نمایندگان سه وزارتخانه نیرو، نفت و صنعت معدن تجارت در پایان این همایش به امضا برسد.

چندی پیش جمعی از هنرمندان با انتشار بیانیه ای از دولت درخواست کردند یارانه آنها را به محیط زیست اختصاص دهد ، امروز هم همزمان با هفته هوای پاک تعدادی از هنرمندان و جامعه مدنی خواستار امضای میثاق نامه ای بین جامعه مدنی و وزرای نفت ، نیرو و صنعت معدن تجارت با هدف حفظ محیط زیست شدند.

منیژه حکمت تهیه کننده سینما ، زدودن چهره سرزمین ایران از آلایندگی های زیست محیطی را وظیفه همگانی دانست و گفت: ایجاد همت بلند و حرکت جمعی برای نجات کشور از مشکلات عدیده زیست محیطی، می تواند حرکتی موثر را رقم بزند.

حکمت با اشاره به شعار این گروه از فعالان محیط زیست که ˈ ایران سرای همه ماست ˈ ، افزود: همه در به وجود آوردن شرایط کنونی محیط زیست ایران مقصر هستیم و در رفع آن هم همه باید تلاش کنیم.

وی که از دست اندرکاران برگزاری همایش میثاق جامعه مدنی با مسوولان برای آسمانی آبی است اظهار داشت: سونامی محیط زیست ایران ناشی از تصمیمات و سیاست گذاری های غلط دولتی، عدم فرهنگ سازی و آموزش مردم تا عدم همراهی مردم برای حفظ محیط زیست است.

حکمت گفت: برای بهبود شرایط زیست محیطی کشور، هنرمندان و فعالان مدنی با هدف حفاظت از محیط زیست کارگروهی تشکیل دادند که اولین قدم ان درخواست آنها از دولت برای تخصیص دادن یارانه آنها یه محیط زیست بود.

این کارگردان اظهار داشت: دومین حرکت کارگروه امضای میثاق نامه ای با وزرای نیرو ، نفت و صنعت معدن وتجارت است که محصول هر کدام از سازمان های مربوطه به نوعی در آلودگی هوا دخیل هستند.

این فعال جامعه هنری، تعیین تکلیف برای وضعیت بنزین، مدیریت منابع آب و نظارت و پایش کارخانه های صنعتی را مهمترین درخواست در این میثاق نامه عنوان کرد.