ارسال مطلب فیس‌ بوک توییت
عضو بنیاد باران:

اگر رسانه‌های خصوصی بوجود بیاید، صداوسیما عملکردش را اصلاح می‌کند

شهروندان:
یک عضو بنیاد باران گفت: نباید صداوسیما به گونه‌ای عمل کند تا مردم احساس کنند که این سازمان با دولت یازدهم ناهمگون و ناسازگار است.

جلال جلالی‌زادهجلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد صداوسیما در قبال دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: از نظر فکری، سازمان صداوسیما با دولت سازگار نیست؛ بنابراین در جهت تضعیف دولت عمل می‌کند. ما مشابه این تجربه را در دوران اصلاحات نیز داشته‌ایم.

وی افزود: اگر این دوره را با دوره احمدی‌نژاد مقایسه کنیم، می‌بینیم که نگاه تبعیض‌آمیز و دوگانه صداوسیما نسبت به دولت‌های نهم و دهم و دولت یازدهم وجود دارد که موجب تأسف مردم شده است. در واقع به تأخیر انداختن مصاحبه رئیس‌جمهور موجب کاسته شدن شأن رئیس این سازمان و همچنین نگاه منفی نسبت به عملکرد صداوسیما شد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اینکه “دولت در انتخاب رئیس سازمان صداوسیما نقش ندارد و رئیس این سازمان هم با رئیس‌جمهور دارای خطوط فکری متفاوتی است”، تصریح کرد: بر این اساس صداوسیما نمی‌تواند بیانگر فعالیت‌ها و خدمات دولت باشد. در ایران برخلاف سایر کشورها، رئیس‌جمهور نقشی در تعیین رئیس سازمان صداوسیما ندارد و رسانه‌های خصوصی هم وجود ندارند، پس صداوسیما همانطور که خودش می‌خواهد اخبار را پوشش می‌دهد که به نظر من باید این اختلافات حل شود، چون دوگانگی میان صداوسیما و دولت به کشور صدمه زده است و بازتاب خوب خارجی هم ندارد.

جلالی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌های رادیویی و تلویزیونی خصوصی بوجود بیایند، مسأله رقابت در خبررسانی مطرح می‌شود و صداوسیما هم مجبور می‌شود برای اینکه از قافله عقب نماند، اخبار را صادقانه پوشش دهد و از ریزش مخاطبان خود جلوگیری کند.